سرلوحه نامه اعمال افراد با ایمان محبت علی بن ابی طالب است

سرلوحه نامه اعمال افراد با ایمان محبت علی بن ابی طالب است


مراسم جشن میلاد امام علی (علیه السلام) با حضور علما، روحانیان، و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، در دفتر حضرت آیة الله مکارم شیرازی در مدینه منوره برگزار شد.‌

به مناسبت سیزده رجب، سالروز ولادت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، مراسم جشنی از سوی دفتر حضرت آیة الله ناصر مکارم شیرازی (مدّ ظله) در مدینه منوره برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، سیستانی، وحید خراسانی و... نیز حضور داشتند.
این مراسم با مدیحه سرایی و مولودی خوانی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) آغاز شد، و در ادامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز به صورت تلفنی برای حاضران پیام داده که مشروح آن در پایان همین خبر خواهد آمد.
لازم به ذکر است که سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین اسدی درباره فضائل و سیره امیر المؤمنین علی(علیه السلام) از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.
متن کامل پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم          بنده از همین جا به همه شما عزیزان میلاد مسعود مولی الموحدین، یعسوب الدین، علی بن ابی طالب علیه السلام را تبریک عرض می کنم، خوشا به حالتان که در این ایام در آنجا هستید و می توانید از فیض زیارت قبر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و قبور ائمه بقیع و بزرگان اسلام استفاده کنید، دل ما با شماست، امیدوارم ما را هم از دعا خیر خودتان فراموش نکنید.
من حدیث کوتاهی درباره مولا علی (علیه السلام) برای شما عزیزان می خوانم، به عقیده من این حدیث کوتاه برای شناخت مولا کافی است، حدیث مرکب از چند کلمه است، و آن حدیث این است که «عنوان صحیفه المومن حب علی بن ابی طالب». این حدیث را اولین بار در کتاب شریف الغدیر از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دیدم.
عنوان آن چیزی است که در بالا می نویسند و از همه مطالب مقاله یا کتاب حساس تر است؛ صحیفه هم همان نامه اعمال انسان است که در روز قیامت به دست انسان می دهند و نیکوکاران در دست راست و بدکاران در دست چپ، نیکوکاران به آن افتخار می کنند و خوشحال، و بدکاران ناراحت هستند.
پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرماید آنچه در سرلوحه نامه اعمال افراد با ایمان می نویسند محبت علی بن ابی طالب است؛ همین یک جمله کافی است که بدانیم نماز، روزه، و جهاد و.. همه اینها خوب، اما باز هم عنوان صحیفه مومن، حبّ علی بن ابی طالب است.
امیدوارم مراسم عمره خود را به خیر و خوبی بگذرانید و سالم به وطن برگردید و این آخرین سفر زیارت شما نباشد؛ دوستان، بستگان، شیعیان و مسلمانان جهان را فراموش نکنید، مشکلات فراوانی در جهان اسلام وجود دارد که نیاز به دعای خیر شما عزیزان دارد که در جاهایی که دعا مستجاب می شود ان شاءالله دعا کنید.
                                                                                                               والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :
captcha