دستگاه قضایی نباید در برابر مفسدان فی الارض کوتاه بیاید

دستگاه قضایی نباید در برابر مفسدان فی الارض کوتاه بیاید


دستگاه قضایی نباید در برابر مفسدان و اوباش کوتاه بیاید چرا که همین مساله سبب چراغ سبز برای این گونه افراد می شود. از این رو ضروری است دستگاه قضایی قوی تر در این مسائل برخورد کند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی حوزه های علمیه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیث اخلاقی در خصوص آداب معاشرت تصریح کردند: راه بهشت محبت مودت و دوستی است و طبق روایتی کسی که برای خود برادر دینی پیدا کند خداوند خانه ای در بهشت برای او قرار می دهد؛ در روایت دیگری نیز از لقمان حکیم و امیرمؤمنان(علیه السلام) آمده است که هزار دوست کم اما یک دشمن هم زیاد است و ما باید به این مسائل توجه کنیم.
ایشان افزودند: ما باید در جبهه داخلی سعی کنیم اخوت و برادری را بین تمام اقشاری که به اسلام و ایران و نظام و انقلاب علاقه مند هستند را تقویت نماییم.
معظم له با اشاره به سم پاشی های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین امت اسلام تاکید کردند: ما به مخالفان و دشمنان در خارج از کشور نیز می گوییم این قدر برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان سم پاشی نکنید.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: اخیرا بعضی از سایت های وهابی سلفی تندروی تکفیری حرف برخی از مداحان را برای سم پاشی علیه شیعیان مورد استناد قرار داده اند، مثلا فلان مداح به جای توکلت علی الله گفته است توکلت علی العباس.
ایشان تاکید کردند: اکثر مداحان خوب هستند حالا یک نفر بی سواد هم پیدا شده و حرفی غلوآمیز زده است آیا باید برای شناخت مذهب سراغ او رفت.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به وهابیون افراطی فرمودند: هنگامی که شما به این مدارک واهی استناد می کنید همه دنیا می فهمند و می دانند شما دارید سم پاشی می کنید و تخم نفاق در بین مسلمانان می پاشید.
ایشان ادامه دادند: ما معتقدیم غلو در مذهب ما وجود ندارد و کسی که غلو کند از مذهب ما نیست اما متاسفانه شما به جای اینکه مذهب را از ما بگیرید می روید از یک مداح بی سواد را پیدا می کنید که حرفی زده و با استناد به سخن او مرتب سم پاشی های خود را تکرار می کنید.
معظم له اظهار داشتند: با منطق باید کار کرد سم پاشی کردن در این شرایط درست نیست امروز دشمنان ما دارند علیه ما متحد می شوند و متاسفانه دوستان ما از هم جدا می شوند و این چیز عجیبی است.
ایشان با تاکید بر اینکه مذهب شیعه بر اساس استدلال و منطق پیش می رود و بر همین اساس در دنیا پیشرفت کرده است خاطر نشان کردند: متاسفانه راهی را که دشمنان ما انتخاب کرده اند راهی نیست که خدا و پیامبر (صلی الله علیه وآله) بپسندند، روز قیامت نمی توانید پاسخ این دروغ ها و سم پاشی ها را بدهند و گرفتار خواهند شد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود به برخی از مسائل داخل کشور اشاره کرده و فرمودند: اخیرا برخی از حوادث در کشور واقع شده که بسیار دردناک است.
ایشان افزودند: اخیرا یک نفر سیصدهزار حلقه سی دی از بدترین نوع مستهجن پخش کرده است که خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همت نموده و این فرد را دستگیر کرد و وی نیز محکوم به حکمی شد اما متاسفانه این حکم شکسته شد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی این فرد را مصداق واقعی مفسد فی الارض دانسته و تاکید کردند: من نمی دانم ازنظر فقه اسلامی حکم مفسد فی الارض برای عده ای روشن نیست گمان می کنند با «محارب» یکی است.
ایشان یاد آور شدند: کم تر از این مفسد فی الارض است و دستگاه قضایی نباید در برابر اینها کوتاه بیاید چرا که همین مساله سبب چراغ سبز برای این گونه افراد می شود از این رو ضروری است دستگاه قضایی قوی تر در این مسائل برخورد کند و مساله دردناک دیگر مسأله طلبه ای است که برای نجات دختری از چنگال اوباش چشم خود را به وضع بسیار دلخراشی از دست داده است تا ببینیم با این افراد اوباش جسور چه می کنند؟.
ایشان افزودند: ما از دستگاه قضایی کشور تشکر می کنیم اما انتظار داریم با این گونه مسائل و امور قوی تر برخورد کنند.

برچسب ها :
captcha