با شیطنت‌ها و جاسازی‌های فرهنگ غلط غرب در کتاب‌های درسی مخالفیم

با شیطنت‌ها و جاسازی‌های فرهنگ غلط غرب در کتاب‌های درسی مخالفیم


علم همچون شمشیر دولبه است که اگر براساس مبانی اسلامی و انسانی باشد دانشگاه‌های ما اسلامی می‌شود و اگر براساس فرهنگ غلط غربی باشد، دانشگاه‌ها را به مرکز سکولاریسم تبدیل می‌کند‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با اعضای جهاد دانشگاهی کشور ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار کردند: توضیحات شما امیدوار کننده بود و نشان می‌دهد حرکت ارزنده‌ای در جهاد دانشگاهی در همه زمینه های علمی و صنعتی صورت می‌گیرد که نیاز است به اطلاع عموم مردم رسانده شود تا آنها نیز به آثار انقلاب و نظام امیدوارتر شوند.
ایشان افزودند: اطلاع رسانی نقش اساسی دارد، سعی کنید از این مهم غفلت نکنید، چه بسا فعالیت‌های فراوانی در  جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد؛ اما به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و کافی این موضوع به فراموشی سپرده می‌شود. تجربه نشان داده است که اطلاع رسانی، انسان را در پیشبرد اهدافش کمک بسزایی خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: فعالیت‌های شما در این مراکز علمی نوعی تبلیغ اسلام است؛ زیرا وقتی شما موفقیت یا پیشرفتی در سایه نظام اسلامی بدست می‌آورید این موفقیت سبب تبلیغ دین اسلام می‌شود.
مردم وقتی ببینند که موفقیت‌های حاصل شده در مراکز علمی به سبب پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، آنها نیز به این موفقیت‌ها افتخار خواهند کرد و خواهند فهمید که انقلاب اسلامی به دنبال پیشرفت و توسعه است.
معظم له فرمودند: برخی با تبلیغات غلط خود می‌خواهند نشان دهند که ما انقلاب کردیم که تنها نماز جمعه بخوانیم و روزه بگیریم، در حالی که این بخشی از امور است، اسلام به همه ابعاد زندگی بشر توجه دارد و به دنبال جهش علمی و فکری در جامعه است همان گونه که امروز اسلام سبب جهش علمی در ایران اسلامی شده است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع علم اندوزی پرداخته و فرمودند: علم همچون شمشیر دولبه است که اگر براساس مبانی اسلامی و انسانی باشد دانشگاه‌های ما اسلامی می‌شود و اگر براساس فرهنگ غلط غربی باشد، دانشگاه‌ها را به مرکز سکولاریسم تبدیل می‌کند؛ بنابر این باید تلاش کرد تا خدای نکرده جنبه های منفی فرهنگ غربی مخصوصاً در علوم اسلامی رخنه نکند.
معظم له ادامه دادند: در زمان رژیم شاهنشانی کتاب جامعه شناسی تدریس می‌شد که یک صفحه از آن به مبحث مذهب ارتباط داشت و در این صفحه، مذهب را بر مبانی «جهل» و «ترس» عنوان می‌کردند، یعنی می‌گفتند اگر افراد به دنبال مذهب می‌روند یا براساس جهلشان است یا ترس. به همین دلیل دانشجوی مسلمان زمانی که به دانشگاه رژیم شاهنشاهی می‌رفت، پس از پایان دوران تحصیلاتش نسبت به مذهب بدبین می شد.
ایشان افزودند: ‌گرچه امروز این گونه مسائل در کتاب‌های دانشگاهی اصلاح شده است؛ ولی هنوز مشکلات فراوانی در کتاب‌های دانشگاهی وجود دارد که مبانی آن فرهنگ غلط غربی است و باید آن‌ها را پالایش کرد.
معظم له تصریح کردند: غرب ماهرانه فرهنگ غلط خود را در کتاب‌ها جاسازی می‌کند و ما نیز باید زیرکانه این علوم را از فیلتر دقیق اسلامی عبور دهیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: اسلام هرگز مخالف پیشرفت علم نیست؛ زیرا علم وطن ندارد و دانشجوی ما می‌تواند همه علوم را از هر کجا باشد فرا گیرد؛ ولی باید علم آموزی به گونه‌ای باشد که خدای نکرده غرب به وسیله فرهنگ باطل خود جوان دانشجوی ما را منحرف نکند.
ایشان اظهار کردند: در روایات اسلامی آمده است «دانش گمشده افراد با ایمان است» و ما محدویتی در فراگرفتن علم قائل نیستیم؛ اما با شیطنت‌ها و بدآموزی های فرهنگ غلط غرب در کتاب‌های درسی دانشجویان مخالفیم.

برچسب ها :
captcha