چند شغله ها به دلیل عدم رسیدگی کافی کارها را خراب می کنند

چند شغله ها به دلیل عدم رسیدگی کافی کارها را خراب می کنند


متاسفانه این فرهنگ بد و نا زیبا امروز در جامعه ما حتی در سطوح بالا وجود دارد و منشا مشکلات زیادی نیز شده است.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) در آغاز درس خارج فقه خود در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیث اخلاقی در خصوص آداب معاشرت ابراز داشتند: از نظر قرآن کریم و آموزه های دینی شخصی محسن و نیکوکار است که چندین کار را انجام دهد: جا دادن به افراد در مجالس، و فریادرسی نیازمندان، و کمک به فقرا و مستضعفان را از جمله این تاکیدات دانسته و تصریح کردند: دین مبین اسلام در کوچکترین امور هم برنامه دارد و حتی برای جا دادن به اشخاص در مجالس آیه و روایت داریم که اینها نشانه جامعیت آموزه ها و احکام دین مبین اسلام است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: در صحنه اجتماعی نیز مسأله جا دادن قابل تسرّی است گاهی برخی از افراد چندین پست و شغل دارند و در مقابل عده ای هم بیکار هستند، جوانانی هستند که تحصیلات عالیه دارند اما به دلیل اینکه عده ای مشاغل و پست ها را احتکار کرده و در انحصار خود قرار داده اند بیکارند آیا صحیح است کسی ده شغل یا بیشتر داشته باشد؟
معظم له افزودند: این مساله ناشی از چند چیز می تواند باشد، اینگونه افراد یا می گویند تنها ما لایق هستیم که این مساله نشانه تکبر است که از بدترین صفات به شمار می آید و شیطان نیز به همین دلیل از درگاه خدا رانده شد.
ایشان افزودند: منشا دیگر این مساله نیز حرص ، طمع و انحصار طلبی است که می خواهد همه منافع برای خودش باشد که این امر نیز از بدترین رذائل اخلاقی است، منشا سوم این امر نیز تنها به فکر گروه و جناح خویش بودن است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: متاسفانه این فرهنگ بد و نا زیبا امروز در جامعه ما حتی در سطوح بالا وجود دارد و منشا مشکلات زیادی نیز شده است.
ایشان بیان داشتند: یکی از مشکلات این است که فردی چندین شغل دارد و به دلیل عدم رسیدگی کافی کارها را خراب می کند نه خودش انجام می دهد نه به دیگران واگذار می کند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه همه دستورات اسلامی دارای فلسفه و حکمت است یادآور شدند: این دستورات تنها برای روز قیامت نیست بلکه در اجتماع دنیا نیز آثار فعلی دارد. ایشان تصریح کردند: امیدواریم فکرهای ما وسیع تر شود، مسائل جناحی را کنار بگذاریم و به فکر همه جامعه باشیم و به دستورات و تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام عمل کنیم در این صورت خداوند تبارک و تعالی نیز به ما عنایت خواهد کرد.

برچسب ها :
captcha