مبارزه با مسائل ضد ارزشی و ضد اخلاقی باعث تقویت مبانی نظام است

مبارزه با مسائل ضد ارزشی و ضد اخلاقی باعث تقویت مبانی نظام است


این برنامه برنامه ای فرهنگی است برخورد برای آن دسته از افرادی است که هم قانون شکن هستند و هم لجوج و هر چه تذکر داده می شود عمل نمی کنند و در مراحل نخستین اصل بر تذکر است.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیثی در مورد مصاحبت و مراتب دوستی با همسفر، دین اسلام را دینی اجتماعی معرفی نموده و فرمودند: اسلام دینی اجتماعی است حتی عبادات اسلام روح اجتماعی دارد. نماز که از مهم ترین عبادات است بر اساس جماعت است و نماز فرادا در مراتب بعدی قرار دارد چنانکه که تمام ضمیرها در نماز به صورت جمع واقع شده است و در دیگر عبادات نظیر نماز جمعه و حج نیز به صورت جمعی می باشد و روح اجتماعی بر آن حاکم است.

ایشان در ادامه افزودند: اسلام دین انزوا نیست مانند مکتب هایی که دعوت به انزوا و گوشه گیری می کنند و عرفان های کاذب که یکی از شروط آن عزلت و گوشه گیری است است.

معظم له خاطرنشان ساختند: اینها مکاتب انحرافی هستند ولی اسلام سفارش می کند که در اجتماع باید خود را ساخت؛ نه اینکه در گوشه ای مشغول عبادت و ریاضت شد مانند رهبانیتی که در میان مسیحیان هست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: افتخار نیست که انسان با گوشه گیری و عزلت خودش را حفظ کند اسلام نه با رهبانیت موافق است و نه با عزلت و گوشه گیری.

ایشان در ادامه به مسأله انتخاب دوست در اسلام اشاره کرده و فرمودند: در انتخاب دوست و رفیق اسلام سخت گیر است زیرا سرنوشت انسان را در بسیاری از موارد دوست مشخص می کند.

معظم له ضمن سفارش به جوانان در انتخاب دوست و رفیق فرمودند: در اینجا به جوانان سفارش می کنیم که مواظب باشند و در انتخاب رفیق و دوست سخت گیر باشند، اینهایی که آلوده به مواد مخدر می شوند به واسطه رفیقشان است، اینهایی که جزو باندهای سرقت می شود توسط رفیق است و آنهایی هم که جزء اصحاب مساجد و محافل دینی و برنامه های مذهبی و بسیج می شوند آن نیز غالباً به واسطه رفیق است تأکید می کنم جوانان عزیز مخصوصا در این زمان که انواع وسایل و آسباب آلودگی فراهم است خیلی دقت کنند.

                                                                                                         ***

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به تصمیم نیروی انتظامی برای مبارزه با مفاسداخلاقی افزودند: اخیراً در مطبوعات نوشته اند که نیروی انتظامی تصمیم گرفته با مفاسد اخلاقی و برنامه های ضد ارزش های اسلامی مبارزه جدی کند که ما این را طلیعه امر مبارکی می دانیم.

ایشان افزودند: ارزش های اسلامی در حال کمرنگ شدن است. این ارزش ها هم جنبه اخلاقی و هم جنبه سیاسی پیدا کرده است. دشمنان سعی می کنند مفاسد اخلاقی و برنامه های ضد اخلاق مانند بدحجابی و بی حجابی را شایع کنند تا اساس سیاست اسلامی را متزلزل کنند.

معظم له افزودند: مبارزه با مسائل ضد ارزشی و ضد اخلاقی باعث تقویت مبانی نظام و مبانی ارزش های اسلامی ما می شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه ضمن هشدار به کسانی که باعث تزلزل در انجام وظیفه نیروی انتظامی می شوند، افزودند: به کسانی که سابقاً وقتی این صحبتها پیش آمد سعی کردند نیروی انتظامی را متزلزل کنند هشدار می دهیم که با نیروی انتظامی همکاری نمایند. همه ارگانها باید همکاری کنند نه اینکه خدای نکرده چراغ سبز بر ضد آن بدهند حالا که تصمیم قاطع برای جلوگیری از مفاسد اخلاقی گرفته شده دولت و صدا و سیما و خطبای محترم و مطبوعات همگی باید همکاری کنند و این کار تنها کار نیروی انتظامی نیست.

ایشان افزودند: این برنامه برنامه ای فرهنگی است برخورد برای آن دسته از افرادی است که هم قانون شکن هستند و هم لجوج و هر چه تذکر داده می شود عمل نمی کنند و در مراحل نخستین اصل بر تذکر است.

معظم له ابراز امیدواری کردند که با این تصمیم این معضل اجتماعی ریشه کن گردد و این نیازمند همکاری عمومی است که دست به دست هم بدهند تا این مشکل را حل کنند و به نگرانی ها پایان دهند.

برچسب ها :
captcha