مسأله انتظار نباید ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی و غیر سیاسی باشد

مسأله انتظار نباید ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی و غیر سیاسی باشد


اعتقاد ما به امام زمان و مسأله انتظار خط قرمز ماست. نباید از وجود مقدس آن حضرت به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم و ما باید در این مسائل حساس باشیم.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیث اخلاقی از امام صادق(ع) فرمودند: مؤمنان غنی به تهیدستان و فقیران کمک کنند و به یاد نیازمندان و فقرا - که متأسفانه در عصر و زمان ما زیاد هستند - باشند و به تشییع جنازه اموات بروند و از احوال همدیگر با خبر باشند و به ملاقات یکدیگر بروند که این باعث می شود که اتحادشان بیشتر و در مقابل دوستان محکم تر و در برابر دشمنان مستحکم تر گردند.
ایشان در ادامه بیان حدیث اخلاقی فرمودند: طبق سفارش امام صادق(ع) مؤمنان درباره علم دینشان با هم مذاکره داشته باشند که این باعث می شود که دینشان تقویت گردد و امر دین ما زنده و بالنده شود.
معظم له با اشاره به احادیث معصومین (ع) افزودند: در روایات اشاره شده که توجه به مکتب اهل بیت و مسأله امامت و ولایت باعث می شود که مسأله امامت و ولایت زنده باشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه بیان مباحث اخلاقی خود فرمودند: از همه مردم کسی عذابش در روز قیامت شدیدتر است که مسائل ارزشی را برای مردم توصیف کند اما خود بر ضد آن عمل نمایند. می گوید مانند طبیبی که در مورد مضرات مشروبات الکلی سخن بگوید ولی خودش بر سر سفره شراب بنشیند، و معلوم می شود که همه آن حرفها دروغ بوده؛ چون اگر چنین نبود، خودش آلوده نمی شد و این باعث می شود که پایه اعتقادات مردم به احکام و عقاید متزلزل گردد.
ایشان در ادامه فرمودند: در زمانی زندگی می کنیم که دشمنان از خارج به عقاید ما ضربه می زنند، و بعضی  افراد بی اطلاع هم از داخل.
معظم له با محکوم کردن عمل کشیش آمریکایی در به آتش کشیدن قرآن کریم ابراز داشتند: یک کشیش مجنون در یک کلیسا که فقط 50 نفر عضو دارد در مقابل چشم مردم دنیا قرآن را به عقیده خودش محاکمه می کند که این نشانه بی عقلی اوست و بعد هم قرآن را آتش می زند بی آنکه از محتوای قرآن اطلاعی داشته باشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با محکوم کردن سکوت کلیسا در برابر این عمل کشیش آمریکایی فرمودند: کلیسا هیچ گونه عکس العمل مناسبی در برابر به آتش کشیدن قران کریم از خود نشان نداد و در مقابل آن سکوت اختیار کرد.
ایشان در ادامه با اشاره به توزیع گسترده مستند «ظهور نزدیک است» فرمود: ما مسلمانان هم گرفتار اختلافات داخلی شده و برخی از داخل پایه های اعتقادات مردم را نسبت به امام زمان متزلزل می کنند.
معظم له افزودند: برخی مسأله انتظار حضرت را به ابزاری برای مسائل سیاسی و غیر سیاسی خود قرار داده اند و باعث متزلزل شدن پایه های عمیق اعتقادی مردم نسبت به مسأله انتظار شده اند.
ایشان افزودند: اعتقاد ما به امام زمان و مسأله انتظار خط قرمز ماست. نباید از وجود مقدس آن حضرت به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم و ما باید در این مسائل حساس باشیم. نباید اجازه دهیم کاری بشود  که اعتقادات مردم به امام زمان (ارواحنا فداه) و مسأله انتظار ضربه بخورد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به مسأله توقیت ظهور امام زمان اشاره کرده و افزودند: همان گونه که به ما فرمودند ما باید منتظر باشیم و انتظار ظهور آن حضرت را بکشیم. ولی از تعیین وقت ظهور، که ضربه زدن به عقاید مردم است جداً بپرهیزیم ما باید مراقب باشیم که افرادی بدون اطلاع و یا با اطلاع و از سر غرض به مسائل انحرافی دامن نزنند.
ایشان در ادامه نسبت به توزیع سی دی دوم این مستند هشدار داده و خطاب به مسئولین قضایی کشور فرمودند: دستگاه قضایی کشور باید جداً مراقب این مسائل باشد امیدوارم رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور وظیفه شان را به خوبی انجام دهند و اجازه ندهند مسائل اعتقادی ما بازیچه شود، و الا به بقیه اعتقادات ما نیز دست اندازی خواهد شد.

برچسب ها :
captcha