امروز نگران مسلمانان جهان هستیم

امروز نگران مسلمانان جهان هستیم


امروز در جهان شرایط خاصی بوجود آمده است که مسلمانان بیش از گذشته نیاز به اتحاد دارند، این طوفان عظیم و زلزله سیاسی  که در منطقه ایجاد شده در طول تاریخ سابقه نداشته است‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد به بیان روایتی درباره سخن چینی پرداختند و اظهار کردند: سخن چینی از جمله مسائلی است که در اسلام نسبت به ترک آن بسیار تاکید شده است.
ایشان با بیان این که عیب گویی و سخن چینی در اسلام بسیار مذموم است،‌ افزودند: آن چه سبب بدبینی و اختلاف می شود در اسلام نکوهش شده است که سخن چینی و عیب گویی از جمله آن ها به شمار می‌آید.
معظم له خاطر نشان کردند: همچنین آنچه سبب وحدت است در اسلام بسیار پسندیده شمرده شده؛ زیرا سبب اعتماد می‌شود و اعتماد از جمله سرمایه‌های عظیم اجتماعی به شمار می‌آید و باید ما این مساله را در جامعه خودمان بیش از گذشته تقویت کنیم.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه تصریح کردند: متاسفانه در عصر حاضر برخی به بهانه افشاگری و روشنگری به سخن چینی، عیب گویی و غیبت می‌پردازند که این عمل در اسلام بسیار زشت شمرده شده است؛ بنابراین کسانی که تریبونی در اختیار دارند باید این امور را ملاحظه کنند تا خدای نکرده گرفتار آن نشوند.
معظم له، شرایط جهانی را در عصر حاضر بسیار حساس خواند و تاکید کرد: امروز در جهان شرایط خاصی بوجود آمده است که مسلمانان بیش از گذشته نیاز به اتحاد دارند و امروز طوفان عظیمی در منطقه بوجود آمده که تاکنون چنین طوفان و زلزله سیاسی در طول تاریخ سابقه نداشته است.
ایشان ادامه دادند: با توجه به اتفاقات منطقه‌ای و تحولات جهانی باید اتحاد در داخل کشور بیش از گذشته وجود داشته باشد؛ زیرا امروز مسلمانان جهان به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند و ما هر چه این اتحاد و یکپارچگی را بیشتر ایجاد کنیم، آن‌ها نیز به قیام‌های خود دلگرم‌تر خواهند شد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: اگر به دنبال وحدت و یکپارچگی هستیم باید از مسائلی همچون عیب گویی، سخن چینی، تهمت و بدگویی، کندروی و تندروی‌ها دوری کنیم تا به وحدت واقعی دست یابیم.
معظم له تاکید کردند: اگر آنچه را که اسلام به ما دستور داده است عمل کنیم به یقین خداوند به ما نیز کمک خواهد کرد و ما متحدتر و انسجام بیشتر را خواهیم داشت.
ایشان عنوان کردند: امروز ما نگران مسلمانان جهان هستیم به خصوص در کشور لیبی که وضعیب خاصی پیدا کرده است، همچنان که در گذشته می‌گفتند زمامدار این کشور دیوانه است،‌ امروز این ادعا به اثبات رسیده است.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: امیدواریم خداوند مردم لیبی را از شر این مجنون و طرفدارنش با جنایات وحشیانه نسبت به ملت خود نجات دهد و همچنین در دیگر کشورها مسلمانان به خواسته هایشان برسند.

برچسب ها :
captcha