اجازه نمی دهیم با مقدسات بازی کنند

اجازه نمی دهیم با مقدسات بازی کنند


تمام فقهای ما بر حرمت موسیقی لهوی اجماع دارند، از روایات ائمه اطهار علیهم السلام نیز اینگونه بر می آید، امام راحل (ره) نیز با صراحت به این مساله تصریح دارند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، به اظهارات یک مسئول واکنش نشان دادند.
ایشان اظهار داشتند: در رسانه ها و مطبوعات خبری از یکی از مسئولان منتشر شده که وی گفته است کسانی که با موسیقی مخالف هستند نمی فهمند.
معظم له افزودند: ما منتظر بودیم این خبر تکذیب شود که این گونه نشد، این مطلب ، حرف بسیار سنگین است، تمام فقهای ما بر حرمت موسیقی لهوی اجماع دارند، از روایات ائمه اطهارعلیهم السلام نیز اینگونه بر می آید، امام راحل (ره) نیز با صراحت به این مساله تصریح دارند.
ایشان این سخن نسنجیده را توهین به فقها و علما بلکه توهین به امام باقر(علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) توصیف کرده و فرمودند: در حال حاضر شرایط کشور خاص است و با توجه به اجرای طرح تحول اقتصادی، کشور نیاز به آرامش دارد و اگر شرایط خاص نبود ما طوری دیگر با این مساله برخورد می کردیم و وظیفه خود را انجام داده و هزینه آن را هم می پرداختیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: این تعبیر، تعبیری بسیار زشت، زننده و توهین عجیبی است؛ ما نمی توانیم بنشینیم با مقدسات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران بازی کنند.
معظم له یادآور شدند: من به خاطر شرایط حساس کشور فعلا به همین میزان قناعت می کنم ولی در فرصت مناسب پاسخ مناسب را به این گونه افراد خواهیم داد.
ایشان تاکید کردند: معنا ندارد بعضی ها در کشور مصونیت پیدا کنند وهر چه دلشان خواست بگویند، چرا ؟
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین درباره اظهار نظر یکی از طلاب حاضر در جلسه مبنی بر اینکه جنابعالی همواره می فرمایید شرایط خاصی در کشور حاکم بوده و شما باید همیشه به تکلیف خود عمل کنید، فرمودند: فعلا شرایط کشور اخص الخاص است و باید در کشور آرامش وجود داشته باشد، بگذارید برای موقع مناسب ان شاء الله.

برچسب ها :
captcha