جمهوری اسلامی ایران مزاحم منافع نامشروع غربی ها در منطقه است

جمهوری اسلامی ایران مزاحم منافع نامشروع غربی ها در منطقه است


‌ ‌ ابرقدرتها سال ها غارت کرده، برده و خورده اند، با پیروزی جمهوری اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی سرداد منافع آنها به خطر افتاد و این شعار و تفکر به کشورهای همسایه نیز سرایت کرد ‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با توصیه مردم به رعایت تقوا، اقسام تقوا را تشریح کردند.

ایشان تقوای اعضا و جوارح، تقوای کسب و کار، تقوای معاشرت با همسر و خانواده، تقوای کارکنان ادارات، تقوای رسانه ها، تقوای مسؤولان و تقوا در عالم سیاست را از جمله شاخه های تقوا برشمردند و آحاد مختلف جامعه را به رعایت آن توصیه کردند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: تا زمانی که تقوا در جامعه بشری زنده نشود، تجاوزگری ها، کشتارها، جنایات و ظلم و ستم ها نیز ادامه خواهد یافت و ما شاهد ادامه این روند خواهیم بود.

معظم له در ادامه علت خصومت کشورهای غربی و آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار دادند و بیان داشتند: دعوای ما با غربی های مستکبر بر سر مساله انرژی صلح آمیز هسته ای و حقوق بشر نیست، آنها خودشان هم می دانند که این مسائل تنها بهانه است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مزاحم منافع نامشروع آنها در منطقه است ابراز داشتند: آنها سال ها غارت کرده، برده و خورده اند، با پیروزی جمهوری اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی سرداد منافع آنها به خطر افتاد و این شعار و تفکر به کشورهای همسایه نیز سرایت کرد و به تدریج کار به جایی رسید که لبنان که زمانی کشوری امن برای آمریکا محسوب می شد، اکنون شرایط در آن دگرگون شده است و حزب الله شاخ رژیم اسرائیل را در هم شکست.

ایشان با بیان اینکه ما مزاحم منافع نامشروع آنها هستیم، فرمودند: آنها می خواهند دیگران تسلیم شان باشند و تا ما تسلیم آنها نشویم آنها دست بردار نیستند و هر روز نیز بهانه ای جدید می آورند.

این مرجع تقلید، با انتقاد از ساده اندیشی برخی از افراد در این مساله ابراز داشتند: اینکه برخی از افراد می گویند ما باید در مسائل هسته ای و حقوق بشر با آنها کنار بیاییم بسیار ساده اندیشانه است.

معظم له با ابراز خرسندی از تشکیل حکومت مردمی در کشور عراق گفتند: با تشکیل دولت عراق، اکثریت شیعیان توانستند در دولت نقش داشته باشند، اهل سنت نیز نقش خود را دارند، اما بعثی ها نتوانستند نقش مهمی داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، بیان داشتند: اینها در سایه و پرتو نظام جمهوری اسلامی است و آمریکایی ها و بیگانگان نیز از این مساله ناراحت هستند چون می بینند با وجود تمام سرمایه گذاری هایشان، عراق از دست شان رفته است؛ اخیرا هم ترکیه اعلام کرده که حاضر نیست تسلیم آمریکا شود.

ایشان بیان داشتند: خوشبختانه منطقه خاورمیانه به صورت مستقلی دارد در می آید و این برای آنها قابل قبول نیست و مابقی همه بهانه ای بیش نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد در جامعه، خاطرنشان کردند: ما اگر متحد باشیم و دست به دست هم داده و اغراض شخصی را کنار بگذاریم و با توکل به خدا به جلو حرکت کنیم، احدی از آنها نمی تواند مزاحمتی برای نظام اسلامی و جامعه ما ایجاد کند و همه باید به این مساله توجه کنند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم از دو مساله گرانی و مسائل فرهنگی ناراحت هستند، ابراز داشتند: مسائل فرهنگی و مفاسد اخلاقی وضعیت بدی پیدا کرده است، طلاق و از هم گسیختگی خانواده ها در جامعه زیاد شده است، مساله گرانی نیز برای مردم ایجاد دردسر کرده است و مسؤولان باید به این مسائل توجه کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با اشاره به مشکل گرانی، به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها اشاره کردند و خواستار برنامه ریزی مسؤولان برای حل مشکل گرانی شدند و گفتند: مسؤولان چند قلم جنس را اعلام کردند و گفتند کنترل می کنند، اما بقیه اجناس و لوازم به مردم به ویژه طبقات محروم فشار وارد می کند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: طبقات و اقشار ضعیف در زحمت هستند و گرانی به آنها فشار وارد می کند، مسؤولان مسائل اقتصادی و اخلاقی را حل کنند در این صورت مردم نیز در کنار شما هستند و مؤید شما خواهند بود.

 

برچسب ها :
captcha