انتقاد شدید از سکوت مجامع جهانی در قبال جنایات تروریستی عراق

انتقاد شدید از سکوت مجامع جهانی در قبال جنایات تروریستی عراق


چرا مجامع جهانی در برابر این همه جنایات دردناک سکوت پیشه کرده اند. تا بیگانگان در این کشور حضور دارند و دست خیانت برخی کشورهای عربی نیز در کار است وضعیت کشور اسلامی عراق اینگونه خواهد بود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کشور عراق این جنایات را محکوم کردند.

ایشان از عراق به عنوان کشوری با تمدن دیرینه یاد کرده و فرمودند: این کشور هزاران سال قدمت تمدن آن است و مردمی باهوش دارد و از قدیم الایام مرکز علما و دانشمدان بوده است.

معظم له افزودند: کشور عراق مثل آمریکا نیست که آنها چهارصد سال قبل به وجود آمده باشند اما متاسفانه این کشور در حال حاضر تبدیل به صحنه خونبارترین جنایات بی رحمانه شده است و دلیل آن نیز حضور بیگانگان، آمریکا به صورت آشکارا، رژیم صهیونیستی به صورت نیمه آشکارا و برخی کشورهای عربی در پشت پرده، مجموعه این عوامل دست به دست هم داده و این کشور اسلامی را ناامن کرده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با محکوم کردن سکوت و بی تفاوتی مجامع جهانی و کشورهای اسلامی در قبال این جنایات فجیع خاطر نشان کردند: آنهایی که اگر یک سرباز اسرائیلی بلایی سرش می­آمد و دادشان بلند بود اکنون کجا هستند این همه بیگناه به خاک و خون کشیده می شوند اما چرا از مجامع جهانی فریادی بلند نمی شود.

ایشان افزودند: دیده بان حقوق بشر در این مساله کجاست. پزشکان بدون مرز کجا هستند و چرا در برابر این همه جنایات دردناک سکوت پیشه کرده اند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی عامل اصلی ناامنی در کشور عراق را با حضور بیگانگان در این کشور مرتبط دانست و تاکید کردند: تا بیگانگان در این کشور حضور دارند و دست خیانت برخی کشورهای عربی نیز در کار است وضعیت کشور اسلامی عراق اینگونه خواهد بود.

معظم له با تاکید بر ضرورت خروج بیگانگان از عراق فرمودند: اینها باید از عراق بیرون بروند مردم عراق متمدن هستند و این کشور کشوری ثروتمند و دارای انرژی های فراوان است اما متاسفانه به دلیل چپاول و غارت ثروت و انرژی های این کشور امروز مردم عراق در وضعیت بدی به سر می برند و طبق اخبار منتشر شده تنها در روز چند ساعت برق دارند.

ایشان تمامی این مسائل را ناشی از حضور بیگانگان دانسته و تاکید کردند: با وجود این همه نفت و انرژی و درآمدهای فراوان چرا باید وضعیت این کشور اسلامی اینگونه باشد؟ چرا مجامع جهانی و کشورهای اسلامی در قبال این مسائل حرکتی نشان نمی دهند.

معظم له تاکید کردند: ما همه این جنایات و مسائل را محکوم کرده و به مسلمانان توصیه می کنیم اعتراض کنند و فریاد بکشند، متاسفانه هر روز خبری از جنایتی تروریستی در شهر های مختلف عراق به گوش می رسد و امیدواریم خداوند به لطف و کرمش شر همه این ظالمان و ستمکاران را از این کشور اسلامی کوتاه کند.

 

برچسب ها :
captcha