وهابیون به برنامه‌های صهیونیست‌ها عمل می‌کنند

وهابیون به برنامه‌های صهیونیست‌ها عمل می‌کنند


‌دوستان ما کسانی هستند که در جنوب لبنان قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکستند و دشمنان ما کسانی هستند که قبله اول مسلمانان را گرفته و مردم را از خانه و کاشانه‌شان آواره کردند‌

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم با اشاره به حدیث اخلاقی آداب معاشرت اظهار داشتند: هر فرد مسلمانی نسبت به برادر دینی خود وظایفی دارد و باید به باید ها و نبایدهای اخوت توجه کند.

ایشان با بیان این که همه مسلمانان نسبت به هم وظایفی دارند، تصریح کردند: مسلمان باید نسبت به برادر دینی خود اخوت داشته،‌ راه را از چاه به او نشان دهد و به منزله چشم او باشد و اگر خواست از مسیر اصلی منحرف شد به او هشدار و تذکر دهد.

معظم له بیان داشتن: وظیفه دیگر مسلمان نسبت به برادر دینی این است که آیینه او باشد و اگر عیبی در او دید به نحوی که موجب ریختن آبرو و تحقیر او نشود به او تذکر دهد و راهنمایی امین برای او باشد.

ایشان دوری از خیانت، امانتداری، فریب ندادن برادر مسلمان، صداقت و غیبت نکردن را از جمله مواردی دانست که هر فردی مسلمانی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: متاسفانه امروز در جامعه غلبه روح مادیگرایی که سوغات غرب است دیده می شود و به یقین زمانی که پای مسائل مادی به میان بیاید همه مسائل زیر پا نهاده می شود.

ایشان یادآور شدند: متاسفانه مساله دیگری هم در برخی از مناطق و خانواده‌ها دیده می‌شود که فرزندان ذکور سهم الارث فرزند دختر را نمی‌دهند؛ این رسم غلط نیز هنوز در برخی خانواده‌ها و اقوام وجود دارد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از عملکرد وهابیون افراطی ابراز داشتند: متاسفانه برخی‌ها از جمله وهابیون سلفی تنها نام مسلمان بر خود گذاشته؛ اما در مقام عمل کارهای دیگری را انجام می‌دهند.

ایشان با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تخصیص مبالغ هنگفتی از سوی عربستان سعودی برای سرکوب کردن شیعیان عراق و لبنان این اقدام را محکوم و دور از شان برادری و مسلمانی خواند.

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: فرد نادانی کلمات و مطالب ناشایستی را علیه زنان پیامبر مطرح کرده است که همه علمای اسلام آنرا محکوم کردند؛ اما متاسفانه هنوز جمعی از علمای وهابی دست بردار این موضوع نیستند که این خود دلیل بر سوء نیت آنها است.

ایشان تاکید کردند: در بین هر قومی ممکن است فردی نادان پیدا شود که سنگی توی چاه بیندازد، که کار او محکوم و باطل است؛ ‌اما با این عمل ناشایست فرد نادان وهابیون دست بر نمی‌دارند، معلوم می‌شود خبری است تا جنگ داخلی میان مسلمانان ایجاد شود و صهیونیست‌ها نفس راحت بکشند.

معظم له خطاب به وهابیون سلفی تصریح کردند: شما دارید برنامه های صهیونیست‌ها را اجرا می‌کنید آیا هواستان است؟ آیا ماموریت دارید که این برنامه‌ها را دنبال کنید؟ اینها دلیل بر سوء نیت شماست  به فکر آنهایی باشید که قرآن را آتش و فلسطینیان را از خانه و کاشانه‌شان آوره کرده‌اند.

معظم له ادامه دادند: اینها مسائل جزیی را عَلَم می‌کنند و شیعه را اینگونه معرفی می‌نمایند و در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت ‌ها مدام دنبال این موضوع می‌روند تا شیعه را این گونه جلوه دهند.

ایشان تاکید کردند: به همه دنیا اعلام می‌کنیم اینها هدف داشته و مسؤولیت دارند و هدفشان ایجاد اختلاف میان مسلمانان است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: امیدواریم خداوند به همه ما هوشیاری کامل عطا کند تا دوستان خود را از دشمنان بشناسیم.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: ‌دوستان ما کسانی هستند که در جنوب لبنان قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکستند و دشمنان ما کسانی هستند که قبله اول مسلمانان را گرفته و مردم را از خانه و کاشانه‌شان آواره کردند.

برچسب ها :
captcha