از آنچه سبب تضعیف اسلام و انقلاب می شود دوری کنیم

از آنچه سبب تضعیف اسلام و انقلاب می شود دوری کنیم


امروز ما مسؤولیت سنگینی بر دوش داریم تا بتوانیم اسلام را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله العالی) در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با بیان این که اسلام نکات بسیار دقیقی در مسائل اخلاقی و رفتاری انسان‌ها دارد، خواستار توجه هر چه بیشتر به این نکات شده و اظهار داشتند: اگر آنچه در اسلام بیان شده به خوبی عمل کنیم دیگر مشکلی در جامعه بلکه جهان نخواهیم داشت و تمام جهان تغییر خواهد کرد.

ایشان در ادامه به سخنی از امام راحل درباره صدور انقلاب به جهان اشاره کرده و افزودند: در اوایل انقلاب درخصوص صدور انقلاب سخنان فراوانی زده شد و عده‌ای از دشمنان این را بهانه کردند و گفتند ایران می‌خواهد برای صدور انقلابش به تمامی کشورهای همسایه خودش حمله کند.

معظم له ادامه دادند: امام راحل(ره) با هوشیاری و تیزبینی که داشتند فرمودند که مراد ما از صدور انقلاب، صدور فرهنگ است و هرگز به دنبال حمله به هیچ کشور نبوده‌ایم.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: امروز ما در کشوری اسلامی هستیم و باید رفتار مان برای همگان الگو باشد تا از این طریق انقلاب را به سراسر جهان صادر کنیم و از هر آنچه که سبب تضعیف اسلام و انقلاب می‌شود دوری کنیم.

ایشان یادآور شدند: اگر دولتمردان ما به وعده‌هایشان عمل کنند و خانواده ها و همه قشرهای وفادار به انقلاب با هم دوستی و محبت داشته باشند این بهترین تبلیغ برای اسلام و انقلاب خواهد بود و جهانیان از ما الگو خواهند گرفت. و اگر خدای نکرده ما در رفتار و عمل مان دچار مشکل شویم به یقین نه تنها مبلغ اسلام و انقلاب نخواهیم بود؛ بلکه این رفتار نادرست ما تبلیغ منفی برای انقلاب می‌شود.

ایشان خطاب به طلاب و فضلای حوزه علمیه که در درس خارج حضور داشتند، اظهار داشتند: امروز ما مسؤولیت سنگینی بر دوش داریم تا بتوانیم اسلام را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم. اخیرا برخی سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد شیعه فعال شده و با تبلیغات منفی خود غوغا می کنند که منشا این تبلیغات منفی وهابی‌ها متعصب هستند و از طریق رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی نیز حمایت می‌شوند تا به گمان خود بتوانند شیعه را تضعیف کنند.

ایشان تاکید کردند: امروز اسلام به شدت در جهان می‌درخشد و هر روز در حال گسترش است به همین دلیل دشمنان از گسترش فرهنگ اسلام در هراسند و می‌خواهند با تبلیغات منفی خود مانع گسترش اسلام شوند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این که برخی بیگانگان به تبلیغات منفی علیه شیعه می‌پردازند حرفی نیست؛ زیرا از دشمنان غیر این انتظاری نداریم؛ اما تعجب ما از این است که چرا بعضی علمای وهابی به کشورهای غربی دلخوش کرده و به پندار خود دنبال نقاط ضعف ما هستند تا از این طریق شیعه را تضعیف نمایند.

ایشان ادامه دادند: این که شیعه و سنی به دنبال نقاط ضعف همدیگر باشند تا از این طریق همدیگر را تضعیف کنند؛ دشمنان خوشحال می شوند و همه را یکسان باطل می شمرند و اساس اسلام به خطر می افتد و هرگز سبب رشد اسلام نخواهد شد.

معظم له خاطرنشان ساختند: اگر فرد نادانی به همسران پیامبر اهانت کرد نباید قرآن و اسلام را زیر سوال برد. امروز باید متحد شد و دست به دست هم داد تا اسلام را در دنیا پیش ببریم و از هر آنچه که کار غیر عقلانی است دوری کرد.

برچسب ها :
captcha