پیام معظم له به مناسبت هفته دفاع مقدس

پیام معظم له به مناسبت هفته دفاع مقدس


آنچه باعث پیروزى در جنگ هشت ساله بود مذهب بود رمزهاى یا زهرا، یا مهدى، و دعاى کمیل و دعاى ندبه در سنگرها و زیارت عاشورا در شب ها قبل از حمله بود‌

قبل از هر چیز هفته دفاع مقدس را گرامى مى داریم. اگر دو نکته را در نظر بگیریم می دانیم پیروزى در این جنگ 8 ساله واقعاً معجزه الهیه بود. اوّلاً امروز بر کسى مخفى نیست که تمام دول غربى مخصوصاً آمریکا و انگلستان و اسرائیل به حمایت همه جانبه از صدام برخاسته بودند، پیشرفته ترین سلاح ها و دقیق ترین اطلاعات از مواضع ما را در اختیار او گذارده بودند.

ثانیاً ما در آغاز انقلاب بودیم همه چیز از هم پاشیده بود نه ارتش منظمى نه سلاح هاى مرتبى، نه برنامه اى منسجم و این خاصیت آغاز انقلاب بود، زیرا همه چیز ویران مى شد تا بناى نوینى براى ویرانه ها ساخته شود و درست دشمن مى خواست از همین ضعف استفاده کند، اما خدا اراده دیگرى کرده بود، بعد از 8 سال جنگیدن ما بى آنکه یک وجب از خاکمان در اختیار دشمن باشد سربلند بیرون آمدیم. امام راحل قدّس سرّه گام پیش نهاد و زمام را به دست با کفایت خود گرفت و این معجزه الهیه رخ داد.

خداوند روح او و ارواح شهدایمان را غریق رحمت واسعه اش قرار دهد و به رزمندگان مخصوصاً جانبازان و آزادگان اجر بیکران عنایت فرماید.

در اینجا مطلب مهم دیگرى دارم که لازم مى دانم به طور شفاف به آن اشاره کنم:

برادران! عزیزان! همه دنیا مى داند آنچه مایه پیشرفت انقلاب و به ثمر رسیدن آن بود ایمان و اعتقادات مذهبى و اسلامى بود، و اگر نبود هرگز به جایى نمى رسیدیم، آنچه باعث پیروزى در جنگ هشت ساله بود مذهب بود رمزهاى یازهرا، یا مهدى، و دعاى کمیل و دعاى ندبه در سنگرها و زیارت عاشورا در شب های قبل از حمله بود، آنچه امروز نیز سبب مى شود که آمریکا و اسرائیل به ما حمله نکند ترس آنها از نیروى مذهب و کفن پوشان جان برکف، بسیجیان و پاسداران و ارتشیان در جبهه هاست.

حال کسانى بخواهند اینها را رها کنند و به ذیل عنایت کورش کبیر و صغیر بچسبند و نقش ایمان و مذهب را کمرنگ کنند در اشتباهند، اگر کوروش مى توانست کسى را نجات دهد شاه را نجات داده بود چرا تجربه تلخ تاریخ را تکرار مى کنید.

در مسأله فلسطین نیز این کار تجربه شد، تا زمانى که شعار آنها عربیت و ملیت عرب بود، اسرائیل به سرعت پیشرفت مى کرد اما آن روز که شعار برگشت و اسلام شد، اسرائیل متوقف شد و عقب نشینى کرد و دنیاى اسلام به حمایت از مردم فلسطین برخاست و حزب اللَّه جنوب لبنان با تکیه بر اعتقادات مذهبى ضربه سختی را بر اسرائیل وارد ساخت ضربه اى که هنوز از آن گیج است، بیراهه نرویم، تکیه گاه ما مکتب اسلام است نه فقط مکتب ایرانى. یقین بدانید اگر خداى ناکرده روزى شعار ما به این صورت عوض شود روز جشن و شادى دشمنان ماست. خداوند به همه ما هوشیارى کامل عنایت فرماید.

1389/07/07

captcha