قدردانی معظم له از حضور بسیار پرشور مردم در حمایت از قرآن کریم

قدردانی معظم له از حضور بسیار پرشور مردم در حمایت از قرآن کریم


این عمل ناشایست باعث بیداری بیشتر مسلمانان شد و مسلمانان نشان دادند در برابر چنین افکار نادرست از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند‌  ‌

ایشان با بیان این که اهانت به قرآن  به دست گروهی از افراد جاهل به تحریک دشمنان اسلام در آمریکا انجام گرفت، افزودند: امروز گویا آمریکا‌یی‌ها به دنبال راه اندازی جنگ اسلام و مسیحت هستند تا  از این طریق به جنایات اسرائیل غاصب سرپوش بگذارند و ذهن مردم را از این طریق منصرف کنند.

معظم له اهانت به قرآن را جنایت بسیار بزرگ دانسته و تاکید کردند: خوشبختانه مسلمانان جهان عکس العمل خوبی در این خصوص نشان دادند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد که چنین پرشور و پرخروش وارد عمل شدند به گونه ای که این راهپیمایی در طول تاریخ کم نظیر به شمار می‌رود. نشاط اسلامی در میان شیعه، سنی، مرد، زن، جوان و پیر ایجاد شد و درس بزرگی برای دشمنان بود. همچنین نفرت مسلمانان از آمریکایی‌ها بیشتر و بیداری آن‌ها نسبت به این دشمن دیرینه افزایش یافت.

ایشان ادامه دادند: با این رفتار وحشیانه دشمنان اسلام، رویکرد مردم جهان به قرآن  افزایش یافت و حتی کسانی که نسبت به این کتاب الهی آشنایی نداشتند این عمل نفرت انگیز سبب گرایش برخی مردم جهان به این کتاب آسمانی شد.

ایشان در خصوص سکوت برخی سران کشورهای اسلامی یادآور شدند: این که برخی کشورهای اسلامی در برابر این اقدام عکس العملی نشان ندادند به دلیل هم‌پیمانی سران این کشورها با آمریکاست تا از این طریق منافع نامشروع آن‌ها به خطر نیفتد.

معظم له در بخش دیگر به سالروز تخریب بقیع در روز هشتم شوال اشاره کرد و اظهار داشتند: همان گونه که می‌دانید حدود هشتاد سال پیش وهابیان در عربستان دست به چنین جنایتی زدند و اخیرا عکس های منتشر شده که نشان می‌دهد در 130 سال پیش قبور ائمه بقیع دارای بقعه و بارگاه بسیار با عظمتی بوده است و شیعیان علاقه خاصی به ائمه نشان می‌دادند؛ اما گروهی نادان این مکان مقدس را تخریب کردند که قلوب صدها میلیون مسلمان را جریحه دار کردند.

ایشان با طرح یک سوال این که آیا سرزمین وحی و قبور اهل بیت علیهم السلام متعلق به گروه خاصی است یا همه؟ یادآور شدند: البته شکی نیست که این اماکن مقدس متعلق به همه مسلمانان جهان است؛ اما گروهی اندک و انگشت‌نما این اماکن را متعلق به خود می‌دانند به چنین جنایات وحشیانه دست می‌زنند که امیدورایم روزی به سر عقل بیایند و از این اعمال ناشایست خود دست بردارند. کدام عقل و منطق اجازه می دهد که یک گروه اندک افکار نادرست خود را به همه مسلمانان جهان تحمیل کند؟

ایشان مناظره و مباحث علمی را بهترین راه مقابله با تفکرات نادرست وهابیان دانست و اظهار داشتند: امیدورایم این گروه تندرو، سر عقل آمده و با طرح مباحث علمی و منطقی و روشن شدن مطلب دست از این کارهای بسیار زشت بردارند.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی قبور ائمه بقیع را از جمله اماکن مقدس معنوی و فرهنگی دانست که متعلق به همه مسلمانان جهان می‌شود و باید در اختیار تمامی مسلمانان قرار گیرد، افزودند: باید گروهی از مسلمانان به نمایندگی مسلمانان جهان انتخاب و این اماکن مذهبی و معنوی را در اختیار گیرند تا دیگر شاهد چنین فجایعه‌ای در جهان نباشیم

 

برچسب ها :
captcha