دولتمردان از تک روی بپرهیزند و برای رفع مشکلات تلاش کنند

دولتمردان از تک روی بپرهیزند و برای رفع مشکلات تلاش کنند


‌ ‌ امیدواریم دولتمردان از تکروی اجتناب ورزند، تکروی سم مهلک برای هر جامعه ای است و صدمه بی اعتنایی به این مساله، نه تنها به خود مسؤولان بلکه به همه جامعه وارد خواهد شد.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی)، در خطبه های نماز عید سعید فطر که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با ابراز نگرانی از وضعیت آمار طلاق در کشور، بی حجابی، بدحجابی و بی بندوباری را از جمله عوامل افزایش طلاق دانستند.

ایشان با اشاره به پیامدهای سوء طلاق در جامعه تصریح کردند: متلاشی شدن خانواده ها و فرزندان بی سرپرست که کیان و امنیت جامعه را متزلزل می کنند، از جمله پیامدهای سوء این پدیده شوم است که باید نسبت به آن حساس بود.

معظم له فرمودند: اگر می خواهیم جامعه ما سالم و منزه باشد و خانواده ها متزلزل نباشند، باید به مساله حجاب و مسائل منکراتی توجه جدی داشته باشیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: همه از دولت اسلامی انتظار دارند که در این مساله جدی تر باشد و از کنار آن ساده عبور نکند، زیرا این موضوع یک مساله حیاتی و کلیدی است که مربوط به کیان خانواده و امنیت کشور اسلام است.

معظم له با اشاره به آمار بالای پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی، این وضعیت را زیبنده نظام جمهوری اسلامی ندانسته و ابراز داشتند: تعداد پرونده های موجود در محاکم قضایی کشور، بالاتر از حدّ استاندارد جهانی است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود زیرا در شأن جمهوری اسلامی نیست.

ایشان خواستار توجه مردم و رسانه ها به این مساله شدند و فرمودند: مردم باید سعی کنند اختلافات را به صورت کدخدامنشی و با حکمیت بزرگ ترهای فامیل حل و فصل کنند و اجازه ندهند هر پرونده کوچکی سر از محاکم قضایی در بیاورد، رسانه ها نیز مردم را به این امر دعوت و توصیه کنند.

معظم له با اشاره به آموزه های اسلامی، ضرروت احترام به والدین را متذکر شدند و ابراز داشتند: جوانان باید نسبت به والدین خود احترام بگذارند، والدین نیز باید نسبت به سرنوشت جوانان حساس باشند و اهمیت بیشتری به این موضوع بدهند.

ایشان فرمودند: تعالیم اسلامی و آموزه های دینی و قرآنی باید بیشتر در مقاطع مختلف تحصیلی وجود داشته باشد و حضور قرآن، نهج البلاغه و تاریخچه بزرگان اسلام در مراکز علمی و مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی نمود بیشتری داشته باشد تا دانش آموزان با این مسائل بیشتر آشنا شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: امیدواریم با حرکت به سوی جامعه ای سالم، بتوانیم نقشه های دشمنان را نیز خنثی کنیم و اجازه ندهیم که تهدیدات آنها کارساز باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل گرانی و بیکاری در کشور، خواستار برنامه ریزی مسؤولان برای حل این مشکلات شدند و فرمودند: بسیاری از جوانان با مشکل کار مواجه هستند، کرایه خانه ها و بسیاری از اجناس و وسایل ضروری گران شده است و مسؤولان باید به فکر باشند.

معظم له با بیان اینکه مسؤولان و دولتمردان باید به فکر مردم محروم باشند ابراز داشتند: آمارهایی در خصوص کاهش تورم ارائه می شود، اما این برخلاف چیزی است که مردم با چشم خود می بینند؛ وقتی آمارها با واقعیات تطابق نکند، مردم به واقعیت ها بدبین نمی شوند به آمار بدبین می شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با تاکید بر اینکه دولتمردان باید به نصایح رهبر انقلاب توجه کنند تصریح کردند: امیدواریم دولتمردان از تکروی اجتناب ورزند، تکروی سم مهلک برای هر جامعه ای است و صدمه بی اعتنایی به این مساله، نه تنها به خود مسؤولان بلکه به همه جامعه وارد خواهد شد.

ایشان در بخش دیگری از خطبه دوم نماز عید فطر، از برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور قدردانی کرد و ادامه داد: بحمدلله برنامه هایی که در این راستا در سراسر کشور برگزار شد بسیار خوب و عالی بود.

ایشان حضور پرشور اقشار مختلف مردم، اعم از زن و مرد، پیر و جوان و بزرگ و کوچک را در مراسم های قرآنی، نشان دهنده انس جامعه با قرآن کریم دانسته و تاکید کردند: شاید در هیچ جای کشورهای اسلامی چنین برنامه ای نبود، این حضور و اقبال جواب دندان شکنی بود به کسانی که می گفتند قرآن در بین شیعیان به فراموشی سپرده شده است.

معظم له با بیان اینکه ملت ایران ثابت کردند که قرآن کریم همه چیز شیعه است ابراز داشتند: مشاهده صحنه های تلاوت قرآن کریم و انس جامعه با این کتاب آسمانی و دیدن حضور همه اقشار جامعه در این گونه محافل، بسیار لذت بخش بود وانشالله شاهد برکات آن از سوی ذات اقدس خداوند خواهیم بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین از حضور حماسی و پرشور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کردند و افزودند: حضور مردم در روز قدس عالی و جواب دندان شکنی به دشمنان اسلام و صهیونیسم غاصب بود

 

برچسب ها :
captcha