انتقاد شدید از آزار و اذیت شیعیان توسط حکومت های سعودی و بحرین

انتقاد شدید از آزار و اذیت شیعیان توسط حکومت های سعودی و بحرین


بنا بر نامه‏ هایی که از بحرین و عربستان سعودی به دست ما رسیده است متوجه شدیم که عده‏ ای از علمای بحرین را دستگیر کرده‏‏ اند. آنها همچنین شیعیان مدینه را با مشکلات زیادی مواجه کرده اند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله) در جلسه تفسیر خود که هر روز در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود، ضمن محکوم کردن آزار و اذیت شیعیان توسط حکومت های عربستان سعودی و بحرین گفتند: "بنا بر نامه‏ هایی که از بحرین و عربستان سعودی به دست ما رسیده است متوجه شدیم که عده‏ای از علمای بحرین را دستگیر کرده‏‏اند. آنها همچنین شیعیان مدینه را با مشکلات زیادی مواجه کرده‏اند. آنان با این کارها قصد دارند نقشه جمعیت شیعیان در آن مناطق تغییر دهند و وهابیون را جایگزین آن کنند».

ایشان سکوت سازمان ملل و حقوق بشر در برابر این آزار و اذیت‏های که علیه شیعیان صورت می گیرد را نیز محکوم کردند و گفتند: «سازمان ملل خواب است یا بیدار؟ این همه آزار و اذیت و فشار علیه شیعیان را نمی‏ بینند؟ یا چون به نفعشان است سکوت کرده‏اند؟ وقتی یک نفر از فرقه‏ های ضاله را در ایران دستگیر می کنند صدایشان بلند می‏شود، ولی در مواردی حقوق بشر نقض می شود ولی به  نفعشان می‏باشد سکوت می کنند».

معظم له در ادامه، خطاب به دولتمردان عربستان سعودی و بحرین هم گفتند: «بدانید که وفادارترین مردم نسبت به کشور شما شیعیان هستند و القاعده و امثال آن به شما وفا نخواهند کرد».

ایشان اوضاع کنونی دنیا و ممالک اسلامی را آشفته و در خطر خواندند و با اشاره به وضعیت شیعیان دنیا ـ بخصوص شیعیان بحرین و عربستان که از طرف حکومت‏هایشان تحت فشار هستند ـ از مردم خواستند در این ماه مبارک برای بهبود این وضعیت دعا کنند.

 

برچسب ها :
captcha