اسلام حرمت و احترام و آبروی مسلمان را از خون او مهمتر می‌شمارد

اسلام حرمت و احترام و آبروی مسلمان را از خون او مهمتر می‌شمارد


فاش کردن اسرار مخفی بر ضد همدیگر خلاف دستورات اسلام است؛ زیرا اسلام حرمت و احترام و آبروی مسلمان را از خون او مهمتر می داند ‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در آخرین روز درس خارج فقه خود در سال تحصیلی 89-88 در مسجد اعظم قم ضمن تذکرات اخلاقی فرمودند: متاسفانه امروز پرونده سازی بر ضد همدیگر زیاد شده است، عاملان این کار طبق روایات اسلامی دورترین افراد به خداوند و نزدیکترین افراد به کفر هستند.

ایشان، حفظ آبروی مسلمان را مهمتر از جان او دانسته و افزودند: فاش کردن اسرار مخفی بر ضد همدیگر خلاف دستورات اسلام است؛ زیرا اسلام حرمت و احترام و آبروی مسلمان را از خون او مهمتر بر می‌شمارد.

معظم‌له ادامه دادند: در اسلام تهمت، غیبت و سخن‌چینی به شدت نهی شده است، چون از این طریق آبروی افراد از بین می‌رود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: در مراسم حرم امام‌(ره) متأسفانه یک کار غیر اخلاقی واقع شد، ولی بلافاصله بعد از آن روزنامه‌ها و سایت‌ها  در مقابل هم صف کشیدند و اختلاف افکنی آغاز شد؛ این در حالی‌ است که آمریکا و اروپا قطعنامه تحریم تنظیم و صادر می‌کند و از طرفی رژیم صهیونیستی نیز تهدید می‌کند، گر چه این تهدید‌ها واهی است.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: باید جبهه واحدی از علاقمندان به نظام و رهبری تشکیل شود و اگر مشکلی پیش آمد، عقلا جمع شوند و با تدبیر مشکل را برطرف نمایند.

ایشان با ابراز تاسف از برخی توهین‌های زشت در جراید به افراد، فرمودند: برخی در جراید حرف‌های رکیک و توهین‌های زشت به یکدیگر نسبت می دهند که در شأن نظام اسلامی نیست.

معظم‌له ادامه دادند: آیا واقعا عاقلانه است زمانی‌که علیه ما قطعنامه صادر می‌شود ما بنشینیم و اختلاف افکنی کنیم!

ایشان خاطرنشان ساختند: اقدام مزبور در مراسم حرم حضرت امام‌(ره) خوراک رادیو‌های بیگانه شده، آنان هر لحظه اقدام به تحریک می‌کنند؛ بنابراین  باید کاری کنیم که دشمن ناکام بماند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شکستن محاصره غزه شده و افزودند: مسئله محاصره غزه اگر حل نشود، آبروی مسلمین می‌رود، نباید کار رها شود، بلکه باید حرکت کاروان‌ها پی در پی به سوی غزه ادامه پیدا کند.

معظم‌له ادامه دادند: باید مردم دنیا بروند فداکاری کنند و قربانی بدهند تا آبروی نداشته رژیم غاصب صهیونیستی از بین برود و کاملا رسوا شود.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حرکت کاروان‌ها به سوی غزه را تاثیرگذار عنوان کرده و یادآور شدند: حتی اروپا نیز به فکر افتاده که باید رژیم اشغالگر قدس محاصره را بشکند، بنابراین مسلمانان نباید به کمتر از شکستن محاصره غزه تن دهند، همچنین باید از طریق سازمان‌های بین‌المللی و فرستادن کمک‌ها، به غزه وارد شوند.

معظم‌له جنایات رژیم صهیونیستی را میخ تازه‌ای بر تابوت این رژیم بیان کرده و افزودند: فلسطین باید آزاد شود تا مسلمانان و مردم فلسطین از هر قوم و نژادی که هستند انتخابات آزاد برگزار کنند و رژیم صهیونیستی ریشه کن گردد.

 

برچسب ها :
captcha