وزارت امر به معروف و نهى از منکر تشکیل شود

وزارت امر به معروف و نهى از منکر تشکیل شود


‌ ‌ چرا وزارت امر به معروف و نهى از منکر تشکیل نمى شود تا برنامه هاى اخلاقى متولى پیدا کرده و سر و سامان یابد. مگر در قانون اساسى ساز و کار این موضوعات پیش بینى نشده است‌

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانى با اشاره به اهمیت مسائل اخلاقى در دین مبین اسلام از رواج برخى مفاسد اخلاقى در جامعه انتقاد و ابراز نگرانى کرده و فرمودند: مسائل اخلاقى در این ایام واقعاً مورد تهاجم شدید دشمنان واقع شده است، دشمنان از طریق سایت، ماهواره و ابزارهاى تبلیغاتى مرتب در حال سم پاشى اخلاقى هستند و متأسفانه ما هم توجه چندانى به این قضیه نداریم.

ایشان تأکید کردند: من رسماً مى گویم مسائل اخلاقى دارد به صورتى درمى آید که واقعاً نگران کننده است.

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى، علت عمده رواج مفاسد اخلاقى را علاوه بر فعالیت شدید دشمنان، متولى نداشتن این امور دانسته و تأکید کردند: مسائل اخلاقى در حال حاضر متأسفانه متولى ندارد، دستگاه قضائى مى گوید اگر جرمى واقع شد ما جلوگیرى مى کنیم، نیروى انتظامى هم گاهى وقت خود را صرف این کارها مى کند ولى وظیفه اصلى شان این نیست.

ایشان اضافه کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى نیز ظاهراً کارش عبارت است از نشریات، کتاب، سینما، فیلم، رسانه ها، روزنامه و نمایشگاه کتاب و برنامه آنها مبارزه با این گونه مفاسد نیست، سازمان تبلیغات هم نه قدرت چندانى دارد و نه بودجه اى که بتواند متولى این کار بزرگ باشد.

معظم له با تأکید بر این که مسائل اخلاقى باید در نظام ما متولى داشته باشد خواستار تشکیل وزارت امر به معروف و نهى از منکر براى مقابله با مفاسد و ناهنجارى هاى اخلاقى شده و تأکید کردند: مگر در قانون اساسى ساز و کار این موضوعات پیش بینى نشده است، چرا وزارت امر به معروف و نهى از منکر تشکیل نمى شود تا برنامه هاى اخلاقى متولى پیدا کرده و سر و سامان یابد.

 حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى خاطرنشان کردند: اگر اسم این تشکیلات را وزارت امر به معروف و نهى از منکر گذاشتیم که خیلى بهتر است وگرنه باید سازمانى که زیر نظر هر سه قوه اداره شود تشکیل و براى آن بودجه و برنامه ریزى لازم در نظر گرفته شود.

ایشان با تأکید بر این که نمایندگان محترم مجلس شوراى اسلامى، رسانه ها، حوزه هاى علمیه، مراجع عزیز و ائمه جمعه باید پیگیر این مسأله باشند ابراز داشتند: متأسفانه مسائل اخلاقى به سرعت سر از مسائل سیاسى و اجتماعى در مى آورد زیرا وقتى اخلاق خراب شد رشوه خوارى زیاد مى شود و همچنین قاچاق مواد مخدر، انحرافات جنسى، تجاوز به حقوق یکدیگر، فزونى طلاق و دیگر مفاسد اخلاقى در جامعه گسترش یافته و خانواده ها متلاشى مى شوند.

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى تصریح کردند: شنیده شده بعضى برنامه ریزى کرده اند یک عده از زنانى که ضد نظام هستند در بعضى مناطق حجابشان را بردارند، این مبارزه با اصل نظام است آنها می خواهند به اساس اسلام و انقلاب ضربه بزنند و ما باید مراقب این نقشه ها باشیم و بیدارى خود را حفظ کنیم.

ایشان یادآور شدند: من وظیفه خود دانستم این مطالب را بگویم و دنبال هم بکنم دیگران هم به هر اندازه احساس مسئولیت مى کنند باید این موضوع را دنبال کنند و ان شاء الله به نتیجه خواهد رسید.

برچسب ها :
captcha