دستگیری عبدالمالک ریگی باعث سرفرازی نیروهای مختلف کشور شد

دستگیری عبدالمالک ریگی باعث سرفرازی نیروهای مختلف کشور شد


‌ ‌ این جنایتکار عمر کوتاهی کرد و عاقبت او هم معلوم است، امیدواریم نیروهای مختلف کشور ما به هوش بوده و بتوانند جلوی شرارت های دیگر را بگیرند زیرا در سایه امنیت است که می توانند کارهای مختلف را انجام داد.‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی با تبریک سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشتند: در آستانه این روز بزرگ عبدالمالک ریگی جنایتکار کم نظیر جهان توسط نیروهای کشورمان به دام افتاد و امیدواریم این موضوع درس عبرتی برای بقیه شروران و جانیان باشد که بدانند عاقبت کارشان کجاست.

معظم له با بیان اینکه دستگیری عبدالمالک ریگی باعث سرفرازی نیروهای مختلف کشور شد تاکید کردند: این جنایتکار عمر کوتاهی کرد و عاقبت او هم معلوم است، امیدواریم نیروهای مختلف کشور ما به هوش بوده و بتوانند جلوی شرارت های دیگر را بگیرند زیرا در سایه امنیت است که می توانند کارهای مختلف را انجام دهند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز امامت امام عصر (عج) تاکید کردند: در این روز نباید کارهایی انجام شود که باعث تفرقه و عداوت در بین مسلمانان شود، باید شرایط زمانی و مکانی را در نظر گرفت و کاری کرد که امام زمان (عج) راضی باشد و بهانه برای شرارت و دشمنی دست دشمن داده نشود.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: در شرایطی که دشمنان ما در صدد ایجاد نفاق و اختلاف بین مسلمانان هستند نباید کاری کرد که آنها به اهدافشان برسند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: ما باید نگاهی به اوضاع عراق ، افغانستان، و پاکستان بیندازیم و توجه داشته باشیم که دشمنان همیشه در صدد توطئه و تفرقه بین مسلمانان هستند و باید کاری کنیم که مسلمانان به صورت ید واحده در مقابل دشمن بایستند.

معظم له در بخش دیگری از سخنانشان انتظار فرج را یکی از برترین اعمال دانست و تاکید کردند: انتظار، هم حالت مثبت دارد و هم حالت منفی، اما حالت منفی آن این است که حالت یأس به خود گرفته و دست روی دست بگذاریم و بگوییم انشاء الله با آمدن امام زمان (عج) مشکلات حل می شود.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: متأسفانه برخی از افراد غافل هستند و حتی ادعا می کنند که تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور امام عصر نادرست است، اینها غافل اند و باید توجه کرد که حضرت ولی عصر (عج) با زمینه های آماده می تواند برنامه های خود را اجرا کند.

ایشان ابراز داشتند: انتظار مثبت یعنی امید، خودسازی، آماده کردن خود و دیگران، امر به معروف و نهی از منکر، نه اینکه لب فرو ببندیم و هیچ کاری انجام نداده و همه چیز را به انتظار فرج مرتبط بکنیم.

معظم له با اشاره به روایاتی تاکید کردند: در ادعیه ما همیشه سخن از آمادگی برای ظهور است نه وادادگی، و همه باید به این موضوع توجه کنند.

معظم له بر ضرورت خودسازی و آمادگی جهت ظهور حکومت حضرت ولی عصر (عج) تاکید کرد و فرمودند: برخی ها بدون اینکه کاری برای جوانان و فرزندان خود انجام دهند تنها می گویند لطفاً برای جوانان ما دعا کنید که البته باید این موضوع را انجام داد اما اگر همه دریچه های مفاسد را به روی جوانان خود باز کنیم و سایتها و ماهوارههای فاسد و مفسد را به خانه خود راه دهیم چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که جوانان منحرف نشوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به اینکه گسترش تدریجی مفاسد در جامعه از حربه های شیطان برای فریب دادن جامعه است افزودند: شیطان ابتدا سعی می کند با درهم شکستن ابهت گناه انسانها را به سوی معاصی سوق دهد و برای سوق دادن به این هدف، ابتدا از گناهان صغیره استفاده می کند و به تدریج این موضوع را توسعه میدهد.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه حضور در مجلس گناه نیز گناه است، تصریح کردند: دلیل این موضوع به خاطر شکسته شدن ابهت گناه است و وقتی در این مجالس انسان شرکت کند، ابتدا ابهت گناه شکسته شده و سپس زمینه لغزش ها و انحرافات فراهم می گردد.

 

برچسب ها :
captcha