موضعگیری صریح معظم له، نسبت به صدور قطعنامه شورای حکام

موضعگیری صریح معظم له، نسبت به صدور قطعنامه شورای حکام


‌ ‌ امروز به اصطلاح نزدیک ترین دوستان ما که روسیه و چین بودند به راحتی ضد ما در آژانس رای دادند و این موضعگیری آن‌ها نشان می‌دهد آن‌ها تنها به دنبال منافع خود هستند و ارزش‌های اخلاقی برای آن‌ها معنایی ندارد و هرجا منافعشان ایجاب کند به دنبال آن می‌روند در واقع آنها دوست منافعشان هستند نه دوست ما‌  ‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در مسجد اعظم قم در آغاز درس خارج خود با بیان حدیثی به آسیب‌های دروغ پرداخت.

ایشان با انتقاد از رواج دروغگویی و بی توجهی به آثار و آسیب‌های آن فرمودند: متاسفانه برخی در جامعه جهانی به راحتی دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند ؛ در حالی که طبق صریح روایات دروغ کلید تمام بدی هاست وسبب ویرانی ایمان می شود.

معظم له در ادامه به مصادیق آشکار دروغ در جهان امروز پرداخت و اظهار داشتند: امروز در جهان به بهانه‌های مختلف دروغ های بزرگی را بیان می‌کنند و از آن به سود منافع خود بهره می‌گیرند.

ایشان تاکید کردند:  پایمال کردن حقوق بشر با نام دفاع از آن، ویرانی کشورها با نام استعمار و آبادانی و به اسارت کشاندن دیگران با نام آزادی از مصادیق آشکار دروغ های جهانی است و برخی کشورها از این دروغ‌ها در دفاع از منافع خود استفاده می‌کنند.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، دلیل اصلی رواج دروغگویی در جهان را غلبه تفکر مادی‌گری دانسته و افزودند: امروز کشورهای استعمارگر در تلاش هستند به هر قیمتی که شده منافع مادی خود را تامین کنند به همین دلیل به چنین دروغ‌های بزرگ دست می‌زنند؛ این نشان می‌دهد وقتی ایمان به خدا وجود ندارد دروغ در همه جا رواج می‌یابد.

به همین مناسبت ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به صدور قطعنامه شورای حکام  اشاره کرده و اظهار داشتند: این قطعنامه سه پیام را برای ما داشت که یکی از آن پیام‌ها تنها بودن کشور ما در مبارزه با دشمنان است.

معظم له فرمودند: امروز به اصطلاح نزدیک ترین دوستان ما که روسیه و چین بودند به راحتی ضد ما در آژانس رای دادند و این موضعگیری آن‌ها نشان می‌دهد آن‌ها تنها به دنبال منافع خود هستند و ارزش‌های اخلاقی برای آن‌ها معنایی ندارد و هرجا منافعشان ایجاب کند به دنبال آن می‌روند در واقع آنها دوست منافعشان هستند نه دوست ما.

ایشان دومین پیام این قطعنامه را تغییر نکردن مواضع آمریکا نسبت به ایران خوانده و افزودند: با تصویب این قطعنامه مشخص شد با تغییر رییس جمهوری امریکا مواضع این کشور هرگز تغییر نیافته و تنها ادبیات و الفاظ را تغییر داده‌اند؛ ولی محتوای برخورد آن‌ها همان اعمال گذشته، همان قطعنامه ها و همان تهدیدات و تحمیل هاست.

معظم له سومین پیام قطعنامه شورای حکام را خطاب به نیروهای داخل کشور یاد آوری نموده  و افزودند: با صدور این قطعنامه و تصویب آن در آژانس نشان داده شد که امروز ما باید در داخل کشور اتحاد خود را بیش از گذشته داشته و دست از اختلافات برداریم چون دشمن مشغول توطئه است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: اتحاد و یکی شدن تنها راه مقابله با دشمنان و پیشرفت کشور است و باید دانست که انتخابات به پایان رسیده و سخن گفتن دربارۀ آن بی فایده است و همه باید در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی دست به دست هم بدهیم و از اختلاف دوری کنیم.

ایشان تاکید کردند: عقل اجازه نمی دهد در برابر چنین تهدیدها در داخل کشور اختلاف وجود داشته باشد و بدانید اگر متحد شویم دست یاری خدا با ما خواهد بود و کسی که خداوند او  را یاری کند هیچ کس نمی تواند او  را شکست دهد و  در این صورت بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

 

 

برچسب ها :
captcha