دولت عربستان لیاقت خود را در موسم حج نشان دهد

دولت عربستان لیاقت خود را در موسم حج نشان دهد


‌ ‌ از دولت عربستان سعودی می‌خواهیم که قدرت و اقتدار خود را در برابر وهابیان تندرو نشان دهد و مانع از اهانت به شیعیان شود، اهانت به میهمان، مخصوصاً میهمان خدا، از زشت ترین کارهاست که تمام عقلای دنیا آن را بد می شمرند. ‌

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرمودند: شنیده شده است که وهابی‌های تندرو تصمیم دارند در موسم حج امسال اهانت‌های خود را به شیعیان ادامه دهند.

ایشان با بیان این که زائران در عربستان سعودی مهمان خدا به شمار می‌آیند، تصریح کردند: از دولت عربستان سعودی می‌خواهیم که قدرت و اقتدار خود را در برابر این گروه اندک و تندرو نشان دهد و مانع از اهانت به شیعیان شود، اهانت به میهمان، مخصوصاً میهمان خدا، از زشت ترین کارهاست که تمام عقلای دنیا آن را بد می شمرند.

حضرت آیة‌ الله العظمی مکارم شیرازی، احترام به زائران خانه خدا را ضروری خوانده و تاکید کردند: حجاج ایرانی در موسوم حج با روادید رسمی وارد این کشور می‌شوند و در حقیقت این کشور با صدور روادید به زائران ایران آنها را مهمان خود کرده است، ‌چگونه اجازه می‌دهد عده‌ای تندرو به آنها اهانت کنند.

ایشان افزودند: موسوم حج برای دولت عربستان امتحانی است تا لیاقت و کفایت خود را در خصوص ادارۀ حرمین شریفین در عمل نشان دهد و اگر مانع حرکت وهابیان تندرو نشود نشان می‌دهد که صلاحیت اداره چنین مکان مقدسی را ندارد.

معظم له خطاب به دولتمردان عربستان سعودی فرمودند: شما چگونه می توانید قدرت را در دست داشته باشید و هیچ برخوردی در برابر اهانت کنندگان نکنید، این رفتار شما از نظر عرف بین الملل – قطع نظر از اسلام – ناپسند است.

ایشان یادآور شدند: این رفتار وهابی‌های تندرو نشان می‌دهد که آنها دارای منطق و استدلال صحیحی نیستند؛ و اگر نه با استدلال و منطق صحیح به مذاکره و گفت‌وگو می‌نشستند و هرگز به چنین حرکات نادرستی دست نمی‌زدند.

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی، شیعیان را محدود به ایران اسلامی ندانسته و اظهار داشتند: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی همچون عراق، پاکستان، افغانستان و لبنان بخش مهمی از جمعیت آنها را شیعیان تشکیل می‌دهند و هرگز این تندروان متعصب نمی‌توانند با این حرکات ناشایست خود کاری از پیش ببرند.

ایشان تأکید کردند: امروز ایران اسلامی مقتدرانه در منطقه می‌درخشد و هرگز اهانت گروه اندک متعصب به شیعیان خدشه‌ای در اقتدار آن وارد نخواهد کرد و هر روز این اقتدار در جهان افزایش خواهد یافت.

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: آنها هرگز با اهانت خود به زائران خانه خدا نمی‌توانند ایران اسلامی و شیعیان جهان را با این حرکات کودکانه از صحنه حذف یا تضعیف کنند و به یقین بدانند ایجاد اختلاف میان مسلمین خواستۀ آمریکا و اسرائیل و سایر دشمنان اسلام است.

1388/08/06

برچسب ها :
captcha