هیاتی از مجلس و نخبگان برای پایان دادن به اختلاف های سیاسی تشکیل شود

هیاتی از مجلس و نخبگان برای پایان دادن به اختلاف های سیاسی تشکیل شود


‌ ‌ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: با توجه به وضع حساس کشور و مذاکرات مهمی که در پیش است گروهای سیاسی برای رضای خدا از این اختلاف ها فاصله گیرند و به آینده کشورمان بیاندیشند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در آغاز درس خارج فقه خود ضمن تذکرات اخلاقی در مسجد اعظم قم با اشاره به برخی اختلاف های سیاسی در کشور فرمودند: باید هیاتی متشکل از پیشکسوتهای مجلس و برخی نخبگان خارج از مجلس تشکیل شود تا به اختلاف های سیاسی در کشور پایان دهند.

ایشان سخنان خود را مستند به روایتی از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) کرده و اظهار داشتند: براساس فرمودة این دو امام بزرگوار اساس تعلیمات اسلامی بر اتحاد، صمیمت، دوستی و رفاقت میان مسلمانان بنا شده است؛ اما متاسفانه در داخل و خارج کشور این نگاه وجود ندارد.

معظم له افزودند: وقتی به رابطه میان کشورهای اسلامی همچون عراق، عربستان، اردن، پاکستان و دیگر کشورها را نگاه می کنیم، می بینیم متاسفانه آن الفتی که اسلام به آن تاکید کرده در میان این کشورها یافت نمی شود و  هر روز گستره اختلافات در کشورهای اسلامی بیشتر می شود.

ایشان تأکید کردند: متاسفانه عده ای بی خرد و ناآگاه از مبانی اسلامی در خارج کشور، اسلام را به عنوان عامل ترور، بی رحمی و کشتار معرفی می کنند و این باعث شده است تا کشورهای اسلامی به جان هم بیفتند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به برخی اختلاف های سیاسی در داخل کشور اشاره کرده و اظهار داشتند: متاسفانه در کشور خودمان شاهد هستیم که برخی با شایعه پراکنی و دروغ های بی اساس در سایت های اینترنتی به اختلاف های سیاسی دامن می زنند و به مبانی اسلامی توجهی نمی شود.

ایشان در ادامه تصریح کردند: باید هیاتی متشکل از نمایندگان مجلس و برخی از نخبگان در خارج از مجلس دست به دست هم دهند و با کمک همدیگر میان گروهای سیاسی الفت برقرار کنند؛ تا این اختلاف ها برچیده شود؛ زیرا اگر این اختلاف ها ادامه یابد و تشدید شود هرگز به نفع کشورمان نخواهد بود.

معظم له اظهار داشتند: هم اینک کشور ما در حال مذاکره با دیگر کشورها است و اگر این اختلاف های داخلی ادامه یابد در عرصه بین المللی ضعیف خواهیم شد و کشورهای خارجی برای مذاکره ما را تحت فشار قرار خواهند داد و در برابر تصمیمات ما قانع نخواهند شد و شرایط خود را هر روز سنگین تر می کنند.

ایشان یادآور شدند: اگر دامن این اختلاف های گسترده شود، همه گروه ها، ملت، دولت زیان خواهند دید و این ضرر و زیان به نفع هیچ کس در کشور ما نیست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: با توجه به وضع حساس کشور و مذاکرات مهمی که در پیش است گروهای سیاسی برای رضای خدا از این اختلاف ها فاصله گیرند و به آینده کشورمان بیاندیشند.

 

برچسب ها :
captcha