دلیل تخریب قبور بقیع تفسیر خرافی وهابیت از اسلام است.

دلیل تخریب قبور بقیع تفسیر خرافی وهابیت از اسلام است.


‌ ‌ اساس بحث‌های اسلامی را توحید و شرک تشکیل می‌دهد؛ ولی وهابی‌ها تفسیر خرافی برای این دو مسأله دارند که این تفسیر بیگانه از اسلام است و در این مساله این گروه اندک یک طرف  و تمام جهان اسلام اعم از شیعه و سنی در طرف دیگر قرار دارند.‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در دومین روز از درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، سالروز تخریب قبور بقیع را تسلیت گفتند.

ایشان افزودند: در سال 1344 هجری قمری 86 سال پیش وهابی‌ها بر مدینه و مکه مسلط شدند و تصمیم گرفتند قبور ائمه بقیع(ع) و سایر بزرگان را که قبه و بارگاه داشتند و بیش از هزار سال برای این قبه احترام قائل بودند همه را ویران کنند.

معظم له اظهار داشتند: در آن زمان از تمام کشورهای اسلامی به این عملکرد وهابی‌ها اعتراض شد؛ ولی این قوم لجوج اعتنا نکردند و حتی برخی تصمیم داشتند بارگاه پیامبر(ص) را هم ویران کنند.

ایشان ادامه دادند: وهابی‌ها زمانی که هجوم جهان اسلام را فوق العاده دیدند از تخریب بارگاه پیامبر(ص) دست نگه داشتند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی دلیل اصلی تخریب قبور بقیع را تفسیر خرافی وهابی‌ها از احکام اسلامی خوانده و اظهار داشتند: اساس بحث‌های اسلامی را توحید و شرک تشکیل می‌دهد؛ ولی وهابی‌ها تفسیر خرافی برای این دو مسأله دارند که این تفسیر بیگانه از اسلام است و در این مساله این گروه اندک یک طرف قرار دارند و تمام جهان اسلامی شیعی و سنی در طرف دیگر قرار دارند.

ایشان خاطر نشان کردند: وهابی‌ها براساس برداشت نادرستی که دارند هر پدیده نو و تازه را بدعت می‌دانند برهمین اساس با نوآوری مخالفت می‌کنند؛ در حالی که نوآوری به دو شکل صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها عرفی و دیگری شرعی است.

معظم له فرمودند: بدعت شرعی به معنای این است که ما عمل تازه ای را به عنوان دین قلمداد کنیم؛ در حالی که نوآوری‌های عرفی هرگز به معنای بدعت در دین نیست.

ایشان ادامه دادند: اگر تفسیر نادرست وهابی‌ها را در اسلام جاری کنیم باید بسیاری از کارهای اجتماعی را حرام بدانیم.

برچسب ها :
captcha