ما نباید آبروی نظام، کشور و خودمان را به دست خودمان از بین ببریم

ما نباید آبروی نظام، کشور و خودمان را به دست خودمان از بین ببریم


‌ ‌ این روزها شاهد هستیم اخباری درباره دادگاه‌‌ها، افراد، زندانیان، مراجع و... مطرح می‌شود و در این میان عده‌ای بدون تحقیق فورا شایعات را می‌پذیرند. جهل این افراد از عرب جاهلی هم بیشتر است، پخش کردن شایعات مسئولیت دارد و ما نباید آبروی نظام و کشورمان را به دست خودمان از بین ببریم‌

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، امروز در سومین روز ماه مبارک رمضان و در جمع روزه داران و نمازگزاران حرم حضرت معصومه (س)، به ادامه تفسیر سوره کهف پرداختند و بر بهره گیری هر چه بیشتر از این سوره قرآن کریم تاکید کردند.

ایشان با اشاره به شان نزول آیات سوره کهف تصریح کردند: در زمان آغاز رسالت پیامبر مشرکان گفتند نکند آنچه که محمد(ص) آورده واقعیت داشته باشد و فردا بلایی نازل می‌شود و ممکن است که بیچاره شویم و به همین دلیل به سراغ علمای یهودی رفتند تا از آنها نسبت به اظهارات پیامبر گرامی اسلام تحقیق کنند.

معظم له در ادامه مباحث تفسیری فرمودند: عرب جاهلی که نه سواد و نه علم داشت و در عین حال به دنبال تحقیق بود و این می‌تواند برای ما درس باشد که آنچه را که نمی‌دانیم از کسانی که دانا هستند، بپرسیم.

ایشان در ادامه با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در کشور تصریح کردند: این روزها شاهد هستیم اخباری درباره دادگاه‌‌ها، افراد، زندانیان، مراجع و... مطرح می‌شود و در این میان عده‌ای بدون تحقیق فورا شایعات را می‌پذیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: جهل این افراد از عرب جاهلی هم بیشتر است، پخش کردن شایعات مسئولیت دارد و ما نباید آبروی نظام و کشورمان را به دست خودمان از بین ببریم.

معظم له با بیان اینکه در این سوره خداوند به وسیله قرآن کریم روش دعا کردن را به مردم آموزش می‌دهد، اظهار داشتند: اصحاب کهف 309 سال در خواب بودند هدف از این خواب طولانی تبیین خداشناسی و معاد بود. در میان مردم آن زمان مسئله معاد شبهه‌ناک‌شده بود و این واقعه به خوبی این مسئله را تبیین کرد و خدا با این واقعه نشان داد که اگر کسی خودش را به او بسپارد خداوند وی را نجات خواهد داد.

ایشان با اشاره به اهمیت توکل بر خداوند متعال در همه حال تصریح کردند: اخیرا دیده‌ام مهمانداران هواپیما می‌گویند ان‌شالله هواپیما تا چند دقیقه دیگر در فرودگاه می‌نشیند، چرا که ممکن است در لحظه آخر هم حادثه واقع شود و همیشه باید بر خدا توکل داشته باشیم.

گفتنی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع زائران و روزه داران حرم حضرت معصومه (س) به سخنرانی می پردازند که این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود

همچنین فایل صوتی سخنرانی معظم له از بخش صوت و تصویر سایت نیز قابل دریافت است.

برچسب ها :
captcha