بیانات معظم له به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

بیانات معظم له به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان


‌ ‌ اینجانب همه جناح های سیاسی کشور را دعوت می کنم که  فرصت  ماه مبارک رمضان را غنیمت بشمارند ؛ باید از این فرصت استفاده کرده کدورت ها را دور بریزیم ‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در صحن جامع رضوی مشهد بعد از اقامه نماز باشکوه جماعت با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان فرمودند: «ماه مبارک رمضان ماه احیای ارزشهای اسلامی، ماه محبت و دوستی، ماه زدودن کینه ها، ماه صلح و صفا و وحدت مسلمین است».

معظم له افزودند: باید از فرصت این ماه استفاده کرده کدورت ها را دور بریزیم و دل ها را مالامال از محبت کنیم مخصوصا اختلافات سیاسی را که ممکن است منجر به ضایعات فراوانی برای کشور و نظام و مردم شود از طریق مذاکره حل کنیم، که بزرگان جهان سیاست گفته اند: حتی هر جنگی را می توان از طریق مذاکره حل کرد.

اینجانب همه جناح های سیاسی کشور را دعوت می کنم که این فرصت را غنیمت بشمارند و در پرتو عنایات خاص الهی در این ماه هدایت و رحمت و کرامت به مذاکره بنشینند و دشمنانی را که در کمین نشسته اند و پیوسته از اختلافات ما، شادی می کنند ناکام سازند.

در حال حاضر یک سلسله مشکلات «اقتصادی» و «فرهنگی» مردم ما را رنج می دهد، اما پرداختن دائمی به مشکلات سیاسی مجال حل آن را از ما  می گیرد و ممکن است فرصت ها از دست برود و همه گرفتار خسارت شویم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانشان به مسأله زیارت خانه خدا در انجام به عمره و اهانت مستمر وهابیان متعصب و خشن اشاره کردند و گفتند: دولتمردان ما در حال مذاکره و اتمام حجت با آنها هستند. اگر بر خلافکاری ها و تحمیل افکار زشت خود پافشاری و اصرار ورزند لازم است عمره را که یک عبادت مستحب است تحریم کنیم و به همه کشورهای اسلامی اعلام نماییم که این گروه کفایت اداره حرمین شریفین را که متعلق به همه مسلمانان است ندارند و باید از سوی کنفرانس اسلامی نمایندگانی از کشورهای اسلامی برای نظارت بر امور فرهنگی حرمین شریفین تعیین شود و دولت سعودی را برای پذیرش آن زیر فشار بگذارند.

معظم له در پایان دعا کردند که همه مسلمین جهان در پرتو تعلیمات قرآن مخصوصا در این ماه عزیز رشته های اتحاد و دوستی را محکم سازند و به اختلافات موجود پایان دهند.

برچسب ها :
captcha