کاندیداها نباید در فضای انتخاباتی اسرار شخصی افراد را افشا کنند

کاندیداها نباید در فضای انتخاباتی اسرار شخصی افراد را افشا کنند


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم و در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه فرمودند: کاندیداها باید در انتخابات از تهمت به یکدیگر و غیبت دیگران دوری کنند.‌

ایشان افزودند: کاندیداها نباید در فضای انتخاباتی اسرار شخصی افراد را افشا کنند و کلاه سر مردم بگذارند و وعده‌های توخالی برای جلب رای مردم بدهند.

معظم له در ادامه خواستار تلاش کاندیداها برای خیرخواهی آحاد  مردم شده و اظهار داشتند: این که به دنبال رای آوردن فرد حامی خود باشیم تا به ما پست و مقام بدهد آیا این خیرخواهی و مصلحت اندیشی است!؟ هرگز عقل و شرع این روش را نمی‌پسندد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند: خودپوشاندن از مردم و جواب سؤال مردم را ندادن اینان از رذایل اخلاقی است که در زندگی شخصی و جمعی، سیاسی، اقتصادی جاری می‌شود و نتیجه همه آن‌ها لعن خدا را درپی خواهد داشت و خداوند با کسی شوخی ندارد.

ایشان با اشاره به تبرئة جنایات اسراییل در غزه از سوی دبیرکل سازمان ملل فرمودند: این جنایات در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است،‌ از سازمان‌ ملل و جوامع بین المللی تعجب است که چگونه بر روی چنین جنایت‌های آشکاری سرپوش می‌گذارند.

معظم له تأکید کردند: دولت زورگوی اسراییل با تمام امکانات ملت مظلوم و کوچک غزه را از زمین و آسمان و دریا مورد تهاجم قرار داد و زن و مردم را سربریدند. تمامی مدارس، بیمارستانها را ویران کردند؛‌ اما با کمال تاسف دبیرکل سازمان ملل، اسرائیل را از این جنایات تبرئه می‌کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به دبیرکل سازمان ملل تصریح کردند: ما از شما سؤال می‌کنیم اگر این فاجعه جهانی در غزه مصداق جنایت نیست، پس جنایت جنگی در طول تاریخ کجا اتفاق افتاده، یا این که جنایت جنگی در جهان نداریم!؟

ایشان با بیان این که هنوز مجروحان، خانواده‌های داغ‌دار، ویرانی‌ها در غزه وجود دارد، افزودند: جنایات اسراییل در غزه احساسات جهانی را برانگیخت؛ ولی دبیرکل سازمان ملل از تمام این احساسات و جنایات با بی‌تفاوتی گذشت.

معظم له با اشاره به این که  تمام ملت‌ها انتظار داشتند تا سران اسراییل در این جنگ به پای میز محاکمه کشیده شوند، اظهار داشتند: امروز دیگر اعتباری برای دبیرکل و سازمان ملل و شورای امنیت باقی نمانده و تبرئة آنها موجب شد تا باردیگر لبنان و ایران از سوی این رژیم غیرقانونی مورد تهدید قرار گیرد.

برچسب ها :
captcha