وهابی های تندرو با اقدامات ناشایست، نفرت مسلمانان را افزایش داده اند

وهابی های تندرو با اقدامات ناشایست، نفرت مسلمانان را افزایش داده اند


حضرت آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرمودند: دین اسلام دین محبت، دوستی و مخالف خشونت است.‌  ‌ حضرت آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرمودند: دین اسلام دین محبت، دوستی و مخالف خشونت است.‌ ‌

ایشان با بیان این که در اسلام بسیاری از مسائل مورد نیاز بشر امروزی بیان شده، افزودند: اگر به خوبی احکام اسلام بیان و به جامعه و جهانیان معرفی شود، پیشرفت در دنیا از آن مسلمانان خواهد بود.

معظم له تصریح کردند: دین اسلام حتی کوچک‌ترین مساله زندگی انسان را مورد توجه قرار داده و برای هر یک از آن‌ها احکام و راه‌کار تعیین نموده که متاسفانه این نکات ارزشمند به خوبی تبیین و معرفی نشده و برخی غافل از این امر مهم، دین اسلام را ناقص می‌خوانند.

معظم له،‌ محبت را تنها برای مسلمانان نخوانده و  اظهار داشتند:  براساس دستورات اسلامی،‌ محبت، غیرمسلمانان را هم شامل می‌شود و هر کسی که با ما در محاربه نباشد ما با آن‌ها با محبت برخورد می‌کنیم و هرگز به جنگ نمی‌پردازیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ناشایست برخی‌ وهابی‌های تندرو در عربستان سعودی فرمودند: متاسفانه چندی پیش عده‌ای از وهابی‌ها در عربستان سعودی به اقدامات نابخردانه دست زدند و با ایجاد مانع در اطراف قبور ائمه بقیع(ع)، مانع از نزدیک شدن مسلمانان به قبور بقیع شدند.

ایشان افزودند: خوشبختانه این اقدام ناشایسته با هوشیاری بعضی از حاکمان سعودی برطرف شد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: وهابی‌ها تندرو و متعصب در عربستان سعودی تصور می‌کنند که آنچه در این کشور از آثار تاریخی وجود دارد متعلق به آن‌هاست و می‌توانند هراقدامی انجام دهند؛ در حالی که این مقدسات متعلق به بیش از یک‌ میلیارد مسلمان در جهان است.

معظم له یادآور شدند:  شرک، شفاعت، زیارت قبور و بدعت از جمله دلایلی است که وهابی‌های تندرو نمی‌توانند برای آن توجیهی بیابند و آن را مخالف اسلام می‌دانند؛ در حالی که ما براساس دستورات الهی این احکام را انجام می‌دهیم.

ایشان تأکید کردند: می‌توان با گفت‌وگو تمام این اختلافات را برطرف و از این گونه برداشت‌های ناصحیح از اسلام دست برداشت تا دشمنان از این گونه اختلافات سوء استفاده نکنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: متاسفانه برخی از آنان از نظر علمی بسیار ضعیف هستند و به دلیل تعصبات بی‌جا به اقدامات ناشایستی دست ‌می‌زنند و امیدواریم با هوشیاری مسلمانان در آینده شاهد پیشرفت هر چه بیشتر اسلام در جهان باشیم.

           
برچسب ها :
captcha