مهمترین مشکل دنیای امروز تغییر چهره واقعی اسلام از سوی افراد کج اندیش است

مهمترین مشکل دنیای امروز تغییر چهره واقعی اسلام از سوی افراد کج اندیش است


امروز متاسفانه برخی افراد نادان با برداشت های نادرست خود چهره اسلام را با خشونت معرفی می کنند در حالی که روح اسلام با رحمت و رحمانیت خدایی همخوانی دارد.‌

ایشان با بیان حدیثی تصریح کردند: براساس روایات وارد شده ما باید خود را متخلّق به اخلاق الله کنیم که رحمانیت یکی از صفات الهی برای الگو گیری است که متاسّفانه در دنیای امروز این صفات به فراموشی سپرده شده است.

معظم له در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم و با اشاره به حوادث اخیر در داخل و خارج کشور فرمودند: متاسفانه به شهادت رساندن یکی از روحانیان با اخلاص در شهر خاش و همچنین کشتار شیعیان در پاکستان حوادث بسیار دلخراش و نگران کننده است و نمی دانیم چه مذهبی و آیینی به این گروه از وهابی های تندرو اجازه این کشتار بی رحمانه را داده است تا چنین حوادث هولناک را بوجود آورند و دنیا را ناامن کنند و چهره اسلام را زشت نشان دهند.

معظم له مهم ترین مشکل دنیا امروز را تغییر چهره واقعی اسلام از سوی برخی افراد کج اندیش دانسته و اظهار داشتند: امروز متاسفانه برخی افراد نادان با برداشت های نادرست خود چهره اسلام را با خشونت معرفی می کنند در حالی که روح اسلام با رحمت و رحمانیت خدایی همخوانی دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند: با گذشت اندک زمانی از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، امروز نخست وزیر جدید این رژیم دوباره با تهدیدها و سخنان بیهوده در صدد خونریزی است در حالی که جنایتکاران این حادثه در تحت تعقیب جوامع بین المللی قرار دارند.

ایشان افزودند: رژیم صهیونیستی اسراییل یک رژیم یاغی است و با سخنان بی منطق خود همه تعهدات گذشته را زیر سوال برده و براحتی از کنار آن ها عبور می کند.

معظم له در ادامه افزودند: رژیم صهیونیستی اسراییل با شکستی که از مردم لبنان و غزه دیده هنوز این شکست را مایه عبرت نمی داند و به تهدیدهای خود ادامه می دهد؛ چرا با وجود ویرانی های فراوان در غزه امروز  رژیم صهیونیستی اسراییل به خود اجازه می دهد بر طبل جنگ بکوبد و شکست مفتضحانه خود را فراموش کند این گونه سخنان موجب تعجب جهانیان است.

ایشان از دولت خواست تا در برابر حواث اخیر با جدیت وارد شود و در ادامه تاکید کرد: همچنان که برای غزه و لبنان حمایت های مادی و معنوی خود را داشتیم برای شیعیان پاکستان نیز این حمایت ها را ادامه دهیم.

برچسب ها :
captcha