چهارشنبه سوری جزء خرافات است؛ جوانان عزیز آلوده آن نشوند

چهارشنبه سوری جزء خرافات است؛ جوانان عزیز آلوده آن نشوند


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرمودند: متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد برخی حرکت های نادرست و بسیار خطرناک از سوی عده ای هستیم که باید مانع آن شد.‌

ایشان در ادامه افزودند: چهارشنبه سوری از جمله مراسم های خرافی است که باید این مراسم خرافی از فرهنگ کشور ما برچیده و به جای آن رسوم و سنت های خوب جایگزین شود.

معظم له با بیان این که مراسم های عید نوروز ترکیبی از رفتارهای مثبت و منفی است، اظهار داشتند: باید هم چنان که پیامبر اسلام(ص) سنت های حسنه را پذیرفت و با آیین های خرافی عرب جاهلیت مخالفت و برخورد کردند ما نیز بر اساس همان آیین، مراسم های خرافی را کنار بگذاریم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: برخی مراسم های معنوی و حسنه همچون دید و بازدید ایام عید، صله رحم، خانه تکانی،کمک به دیگران و شاد بودن که به عنوان مراسم های حسنه به جای مانده آن ها را حفظ و تقویت کرد. ولی باید خرافات حذف شود.

ایشان تاکید کردند: متاسفانه امروزه بسیاری از تلفات که منجر به نابینایی جوانان ما شده ناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری است به گونه ای که تلفات این مراسم بسیار وحشتناک است.

معظم له اظهار داشتند: خرید و فروش، نگهداری و حمل و نقل مواد منفجره که در این روزها برای ضرر به خود و دیگران به کار گرفته می شود، جایز نیست و منفعت حاصل از آن حرام است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: خوشبختانه در حال حاضر جوانان ما نسبت به گذشته آگاه تر و بیدارتر شده اند و امیداوریم با همت آنها این مراسم خرافی و خطرناک برای همیشه برچیده شود.

برچسب ها :
captcha