وحدت باید از سخنرانی و تشریفات به عمل تبدیل شود

وحدت باید از سخنرانی و تشریفات به عمل تبدیل شود


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آغاز هفته وحدت فرمودند: باید وحدت میان مسلمانان از حالت تشریفات و سخنرانی به عمل تبدیل شود.‌

ایشان افزودند: مسلمانان جهان اسلام، شیعه و سنی باید با تأکید بر قدر مشترکاتشان در برابر دشمنان ایستادگی کرده و نگذارند ذره ای از این مشترکات زیر سؤال برود.

معظم له با بیان این که شیعه و سنی در بسیاری از مسائل عقیدتی و دینی با هم مشترک هستند، اظهار داشتند: امروز مسلمانان جهان علاوه بر فرهنگ غنی اسلامی منابع بسیار غنی از انرژی و امکانات را در دست دارند، اگر یکپارچه شوند، دشمنان هرگز به خود اجازة سلطه بر ممالک اسلامی را نخواهند داد.

ایشان ادامه دادند: وحدت به معنای تأکید بر مشترکات و دفاع از آن ها در برابر دشمنان است و به این معنا نیست که طرفین تسلیم یکدیگر شوند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: برادران اهل تسنن باید بر این نکته توجه فرمایند اگر شیعیان دست دوستی به سوی آنها دراز می کنند آنها نیز باید دست دوستی به سوی شیعیان دراز کنند؛ زیرا محبت یک سویه پذیرفتنی نیست و باید همچنان که شیعیان پشت سر شما نماز اقامه می کنند، شما نیز این روش را در پی گیرید.

ایشان افزودند: هم اینک بسیاری از کتابخانه های شیعیان مملو از کتاب های اهل تسنن است و آن ها نیز باید اجازه دهند که کتاب های شیعی در کتابخانه هایشان به قدر کافی گنجانده شود نه این که تنها شیعیان امتیاز دهند.

معظم له با بیان این که در میان شیعیان و اهل تسنن برخی افراد تندرو وجود دارد، اظهار داشتند: هر دو طرف باید به سخنان تندروان توجه نکنند و با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.

 

برچسب ها :
captcha