لحظه ای قطع آب و برق مشکلات فراوانی در کشور ایجاد می کند/مسؤلان وزارت نیرو کار خود را دلسوزانه انجام دهند

لحظه ای قطع آب و برق مشکلات فراوانی در کشور ایجاد می کند/مسؤلان وزارت نیرو کار خود را دلسوزانه انجام دهند


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسؤلان فرهنگی وزارت نیرو فرمودند: حقیقت این است که مسائل فرهنگی جایگاه خاصی در نظم جامعه ما دارد.‌

ایشان افزودند: حکومت ما جمهوری اسلامی است و نمی تواند کشور اسلامی بدون فرهنگ باشد و مسائل فرهنگی تاثیر فراوانی در پیشرفت مسائل و کارهای جاری کشور دارند لذا باید به مسائل فرهنگی آن در تمام سازمان ها اهمیت داد.

معظم له تصریح کرد: باید مسؤلان، کارگران و کارمندان  بر این باور باشند که اگر یک دقیقه از وقت لازم را در کار کم بگذارند، جزء کم فروشان به شمار می آیند و حقوق و زندگی شان با مشکل مواجه خواهد شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: بدانید زمانی که مسائل فرهنگی به خوبی در جامعه نهادینه شود، باورهای دینی و ارزش های معنوی نیز افزایش خواهد یافت و در برخورد با مسائل و کارها تاثیر مناسبی از خود به جای می گذارد.

ایشان فرهنگ اسلامی را در پیشرفت کارها بسیار مؤثر دانسته و خاطر نشان کردند: گاهی برخی سؤالاتی مردم نشان می دهد که مردم عزیز ما به مسائل فرهنگی و شرعی اهمیت ویژه ای قائلند و این فرهنگ در وظیفه شناسی آن ها تاثیر مستقیمی گذاشته است.

معظم له در بخش دیگری از سخنانشان مساله آب و برق را برای کشور بسیار حساس و مهم خواند و اظهار داشت: آب و برق با زندگی همه مردم سروکار دارد و لحظه ای قطع آب و برق مشکلات فراوانی در کشور ایجاد می کند، از این رو شما عزیزان و مسؤلان باید توجه داشته باشید برنامه بسیار حساس باید دلسوزانه پیگیری شود.

ایشان با اشاره به این که در سال های اخیر خشکسالی بخش های کشور را فرا گرفته است، مردم را توصیه به صرفه جویی کرد و افزود: مردم با ایمان و خوب ما می دانند هر امتی مشکلاتی دارد و می دانیم اگر با مشکلی مواجه شدیم مایوس نشویم و به دنبال راه حل باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بسیار دیده ایم یکی از نعمت های الهی استفاده می کنیم در حالی که با نصف آن می توان زندگی درستی داشت ما می توانیم صرفه جویی کرده و بر مشکلات پیروزی شویم.

وی تحکیم نظام را در صرفه جویی مصرف آب و برق دانست و تاکید کرد: از نظر شرعی ما در برابر صرف جویی آب و برق مسؤلیم و باید از هرگونه مصرف بی رویه جلوگیری کرد.

 

برچسب ها :
captcha