رفتن به عمره مستحبی در صورتی مشروعیت دارد که با عزت و آبروی شیعه توأم باشد

رفتن به عمره مستحبی در صورتی مشروعیت دارد که با عزت و آبروی شیعه توأم باشد


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم و در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به فجایع اخیر در بقیع فرمودند: اگر وهابی های افراطی به اقدامات ناشایست خود ادامه دهند عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.‌

ایشان تصریح کردند: با صراحت عرض می کنم رفتن به عمره مستحبی در صورتی مشروعیت دارد که با عزت و آبروی شیعه توأم باشد؛ نه با ذلّت و تحقیر.

در ادامه این سخنان که با تکبیر و تأیید طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همراه شد، معظم له در ادامه افزودند: سازمان حج و زیارت موضوع را با جدیت در این زمینه بررسی کنند تا تصمیمات صحیحی در این زمینه اتخاذ شود.

ایشان تأکید کردند: هر سال شمار زیادی از دانشجویان، دانش آموزان و طلاب به سرزمین وحی اعزام می شوند و در صورت ادامه چنین اقدامات ناشایست وهابی ها دیگر جای امنی برای زیارت خانه خدا وجود نخواهد داشت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به دولت عربستان فرمودند: صلاح و مصلحت عقلای سعودی و حکومت عربستان در این است که مانع حرکات نابخردانه وهابی های افراطی شود؛ زیرا این گروه اسلام را تنها در خشونت و هتاکی و قتل مخالفان خلاصه کرده اند.

ایشان تأکید کردند: امیدواریم دولت عربستان این مسأله را با جدیت پیگیر شود و برای همیشه اعمال و رفتار این عده محدود تندرو را با شیعیان به پایان رساند و اتحاد صفوف مسلمین محکم تر شود.

برچسب ها :
captcha