ریشه تمام تحولات منطقه انقلاب اسلامی است

ریشه تمام تحولات منطقه انقلاب اسلامی است


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در جمع صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه فرمودند: پیروزی حزب الله لبنان و مقاومت حماس در غزه امروز تحولات مهمی در منطقه بوجود آورده است.‌

ایشان افزودند: اساتید و دانشگاهیان باید آثار و تحولات ایجاد شده در جنوب لبنان و غزه را محاسبه و در برنامه های علمی و تحقیقی خود بگنجانند که چگونه گروه اندکی از مسلمانان در برابر سلاح های پیشرفته جهان به پیروزی رسیدند؟ به یقین این مسئله ریشه در علوم انسانی دارد.

معظم له در توضیح این مطلب با اشاره به جنگ اعراب و اسراییل در 40 سال پیش اظهار داشتند: در جنگ شش روزه میان اعراب و اسراییل به دلیل اینکه جنگ در میان دو تعصب قومی و مادی بود، تعصبات و افکار مادی اعراب در این جنگ شکست خوردند؛ زیرا طرف مقابل از نظر مادی برتر بود اما در جنگ میان حزب الله لبنان و مقاومت حماس در برابر اسرائیل جنگ در میان یک اعتقاد ماوراء طبیعی و یک تفکر مادی بود و برتری مادی نتوانست اثر بگذارد.

ایشان با بیان این که علوم انسانی دانشگاه ها غالباً ترجمه شده علوم غربی و نگرش های مادی گرایانه است، افزودند: پیروزی در غزه می تواند معادلات علوم دانشگاهی را تغییر دهد و موجی از تحول را در دانشگاهها ایجاد کند و برتری سلاح ایمان را روشن سازد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: باید دانشگاهیان محترم بدانند علوم ترجمه شده و برگرفته از تفکر مادی غرب نمی تواند جواب گوی نیاز امروز بشریت باشد.

ایشان یادآور شدند که این نکته نیز حائز اهمیت است که ریشه تمام تحولات درجنوب لبنان و غزه همان انقلاب اسلامی ایران است، اگر این انقلاب نبود چنین حرکت های خودجوش و معنوی تحقق نمی یافت و به همین دلیل دولتهای جهانخوار بیش از همه از ایران عصبانی هستند.

برچسب ها :
captcha