جایزه صلح نوبل را باید به نخست وزیر ترکیه داد

جایزه صلح نوبل را باید به نخست وزیر ترکیه داد


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود، با اشاره به اعتراض شدید و کوبنده نخست وزیر ترکیه در اجلاس داووس، فرمودند: اگر مسوولین جایزه صلح نوبل انصاف و شجاعت داشته باشند جایزه صلح نوبل را امسال به او خواهند داد.‌  ‌  ‌

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، ایشان افزودند: این اعتراض که در دقایق کوتاهی اتفاق افتاد اثر عمیقی در امنیت منطقه و پیشگیری از تکرار جنگ بر جای گذاشت و ما همه از او تقدیر و تشکر می کنیم.

معظم له در توضیح این مطلب فرمودند: این اعتراض شجاعانه پایه های صلح را در منطقه تقویت کرد، زیرا از یک سو رژیم جنگ طلب و جنایتکار اسرائیل را از هرزمان رسواتر و منزوی تر ساخت، و از سوی دیگر به نیروی مقاومت در غزه قدرت و توان بخشید، و از سوی سوم سازشکاران عرب را که به آتش جنگ می دمیدند در برابر ملت خود و جهان اسلام بسیار شرمنده کرد، و از سوی چهارم به حامیان غربی اسرائیل هشدار داد که باید بهای سنگینی در برابر این حمایت بپردازند. و همه اینها نقش موثری در پیش گیری از جنگ دارد. به همین دلیل اگر مسوولین جایزه نوبل انصاف و شجاعت داشته باشند، باید جایزه صلح نوبل را امسال به آقای اردوغان بدهند.

برچسب ها :
captcha