تقویت بنیه دفاعی و مرمت مناطق تخریب شده فلسطین، و محاکمه رژیم صهیونیست ضروری است

تقویت بنیه دفاعی و مرمت مناطق تخریب شده فلسطین، و محاکمه رژیم صهیونیست ضروری است


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّ ظلّه) در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به پیروزی مقاومت فرمودند: این پیروزی برای مسلمانان جهان و حماس، افتخار دیگری آفرید.‌

ایشان پیروزی ملت مظلوم غزه، رسوا شدن رژیم صهیونیست، بی‌اعتباری نهادهای بین‌ المللی و بیداری ملت‌ها را از دستاوردهای پیروزی مقاومت دانسته و افزودند: خوشبختانه با این پیروزی، این ملت آبرومند و قوی تر و دشمنان همچون گذشته رسوای جهان شدند و نهادهای بین المللی همچون سازمان حقوق بشر بی اعتباری خود را به اثبات رساندند.

معظم له راهپیمایی عظیم مردم جهان در کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای دنیا را نشان از بیداری مردم خوانده و خاطر نشان کردند: هم‌اینک که پیروزی به ثمر رسیده است، باید حمایت‌های مسلمانان ادامه یابد تا پیروزی برای مردم جنگ دیده غزه شیرین و ماندگار بماند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: باید ملت‌های دنیا به خصوص مردم مسلمان به دولت‌های خود فشار وارد کنند تا اسراییل به عنوان جنایتکار بین المللی تعقیب و در دادگاه بین المللی محاکمه شود؛ زیرا برهمگان روشن شد که سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در این جنگ نابرابر کارآیی خود را از دست داده‌اند.

ایشان با بیان این که نهادهای بین المللی به دلیل وابستگی به قدرت‌های استعمار و استکبار ضعیف و ذلیل شده‌اند، تاکید کردند: اگر ملت‌ها به دولت‌های خود فشار نیاورند، ناامنی و تجاوز در جهان ادامه خواهد داشت و تا زمانی که رژیم غیرقانونی اسراییل محاکمه نشود، ناامنی‌‌ها ادامه می‌یابد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: با توجه به این پیروزی غرور آمیز که موجب سربلندی مسلمانان جهان شده است، نباید حمایت‌ها و کمک‌های مردمی از این ملت مظلوم برداشته شود و مردم جهان همچون گذشته باید حمایت‌های خود را ادامه دهند.

ایشان افزودند: اکنون بازسازی و مرمت مراکز تخریب شده غزه، تقویت بنیه دفاعی مردم فلسطین، و محاکمه رژیم صهیونیست ضروری است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: مردم فلسطین برای دفاع از سرزمین خود نیاز به تسحیلات جنگی دارند ؛ همچنان که دولت آمریکا همیشه از رژیم غیرقانونی اسراییل حمایت و سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ مسلمانان جهان نیز باید بنیه دفاعی فلسطین را تقویت کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود برخی مسائل اخلاقی را به طلاب و فضلای حاضر توصیه کرده و اظهار داشتند: اسلام به تمام حقوق کوچک و بزرگ مردم در قبال یکدیگر اهمیت داده است و در حقیقت باید حقوق بشر واقعی را در اسلام جستجو کرد.

برچسب ها :
captcha