توصیه‌های مهم آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مبلغان

توصیه‌های مهم آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مبلغان


آیت الله العظمی مکارم شیرازی،‌ امروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم نکات مهمی را به مبلغان و طلاب حوزه علمیه توصیه کرده و فرمودند: امروز اسلام به شدت در حال پیشرفت است و دشمنان به خوبی این موضوع را درک و به دنبال تضعیف آن هستند.‌

ایشان ادامه دادند: دشمنان برای کم‌رنگ کردن فرهنگ عاشورا و اسلام در پی ضربه زدن به مرجعیت و روحانیت هستند و همچنین با ایجاد شبهات و اختلاف می‌خواهند این فرهنگ غنی را در میان مردم کم‌رنگ جلوه دهند.

معظم له‌ مراسم عزاداری و ایجاد اختلاف و شبهه افکنی را از مقوله‌های مهم دشمنان برای ضربه زدن به دین و انقلاب خوانده و اظهار داشتند: خوشبختانه هر سال در ایام ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی مردم از قشرها و طبقات مختلف در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضور می‌یابند و خون تازه‌ای در رگ‌های آن به راه می‌افتد و دشمنان از این عظمت به هراس افتاده‌اند.

آیة الله العظمی مکارم شیرازی انکار برخی واقعیت‌های عاشورا و خرافی‌ خواندن عزای حسین(ع) و غلو در مراسمات مذهبی را از حربه‌های دشمن دانسته و افزودند: مبلغان مراقب باشند با آگاه کردن مردم از این گونه خرافات دور و واقعیت‌های حقیقی عاشورا را بازگو کنند و بدانند هنوز یزدیان زمان درپی تضعیف دین هستند.

معظم له تأکید کردند: تا زمانی که حق و باطل در برابر هم قرار دارند،‌ مساله عاشورا و کربلا وجود خواهد داشت و بر همان تفکر و اهداف حسینی در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و هرگز از اصول و مبانی رسالت الهی کوتاه نخواهیم آمد.

ایشان با بیان این که عاشورا و کربلا در دل مسلمانان و مومنان جهان آتشی آفریده که هرگز خاموش نخواهد شد، اظهار داشتند: کربلا و عاشورا ایران اسلامی را به پیروزی رساند و همان هدف در جنگ 33 روزه لبنان ادامه یافت تا سربلندی دیگر برای شیعیان جهان به ثبت رسید.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه خواستار بیداری مردم در برابر خرافه‌های دشمنان شده و افزودند: دشمنان می‌خواهند به وسیله آلوده کردن مجالس عزای حسینی و آغشته کردن آن‌ها با غلو این عظمت را تضعیف و تخریب کنند و باید این ابهت را برای همیشه در جهان حفظ و هر سال با حضور پرشور و باشکوه پاسخ محکمی به توطئه گران داد.

ایشان آگاهی مردم در برابر شبهات دشمنان را بسیار مهم قلمداد کرده و اظهار داشتند: مبلغان وقایع عاشورا را به خوبی برای مردم بازگو و با تطبیق درست اعمال دشمنان و یزیدیان عصر حاضر را به مردم معرفی تا در دام توطئه‌های آن‌ها قرار نگیرند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مبلغان فرمودند: هرگز سخنان خود را براساس خواب‌نماها بیان نکنید و بدانید اسلام اساس آن حجت و دلیل است و خواب‌نما در آن جایگاهی ندارد.

معظم له بیان احوال بزرگان، پرهیز از جناح بازی و سیاسی کردن مجالس عزاداری و آمادگی با مطالعه علمی را برای مبلغان ضروری دانسته و افزودند: برخی به دنبال ترویج عرفان‌های التقاطی و دروغین هستند در حالی که این گونه عرفان‌ها در اسلام جایگاهی ندارند و عرفان واقعی در صحیفه سجادیه و نهج البلاغه بیان شده است.

برچسب ها :
captcha