چرا اجازه‌ی انتشار کتاب‌های شیعه را نمی دهید؟!

چرا اجازه‌ی انتشار کتاب‌های شیعه را نمی دهید؟!


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج خود با اشاره به برخی حرکت‌های نابخردانه‌ی وهابی‌ها در سر زمین وحی فرمودند: در روزهای اخیر از مکه، مدینه و حجاز خبر می‌رسد که وهابی‌های افراطی در اقدامی نابخردانه دست به اعمالی ناشایست زده‌اند‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی، معظم له با بیان اینکه مزاحمت‌های کلامی وهابی‌ها متعصب به شیعیان در سال جاری کاهش یافته، خاطر نشان کردند: متأسفانه وهابی‌های افراطی با انتشار کتاب‌هایی علیه شیعه اقدام به فحاشی و اهانت نموده‌اند، که از هیچ فرد عاقلی چنین حرکتی شایسته نیست.

ایشان تأکید کردند: اگر وهابی‌ها به نظر شان اقدامشان شایسته و سخنانشان منطقی است، اجازه دهند تا شیعیان نیز در پاسخ به سخنان آنها کتاب‌های خود را در مکه و مدینه منتشر کنند تا همگان حقانیت را در‌یابند و بر اساس تفکر خود تصمیم بگیرند.

معظم له افزودند: اینکه تنها وهابی‌ها به انتشار کتاب‌ها علیه شیعه و فحاشی در مکه و مدینه دست زنند، هرگز از کسی پذیرفته نیست، اگر حق و حقانیت از شماست! چرا اجازه‌ی انتشار کتاب‌های شیعه را نمی دهید؟!

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زائران خانه‌ی خدا را مهمانان الهی خوانده و اظهار داشتند: بر اساس قوانین بین المللی، کسانی که با مجوز وارد کشوری شوند، مهمان آن کشورند، اسلام نیز بر این قانون تأکید دارد و حاجیان را «ضیوف الرحمان» می خواند، اما وهابی‌های افراطی که خود دم از اسلام می‌زنند به هیچ یک از این قوانین پایبند نیستند.

ایشان، خطاب به وهابی‌ها تندرو، افزودند: مکه و مدینه از آنِ همه مسلمانان جهان است و تنها اختصاص به مذهب خاصی ندارد، اگر قرار است که کتابی در این منطقه منتشر شود همه‌ی مسلمانان باید این کار را انجام دهند در حالی که در چنین شرایطی چنین حرکتی جایز نیست.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: وهابی‌ها اگر حقانیت را از خود می‌دانند ما آماده‌ایم با بزرگان آنها با حضور رسانه‌های جهانی به مناظره بپردازیم تا حقانیت حقیقی برای همگان مشخص شود.

معظم له ادامه دادند: وهابی‌ها هرگز به دلیل سست بودن عقاید شان به مناظره حاضر نمی‌شوند و ما این را دلیل بر حقانیت مکتب خود می‌دانیم و از این اقدامشان که با انتشار کتاب‌های ضد شیعی علیه شیعیان فحاشی می‌کنند ترسی نداریم؛ ولی این حرکت را شایسته مسلمانان نمی دانیم.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: هم اینک در کتابخانه‌های شیعیان از کتاب‌های دیگر مذاهب و عقاید، به فراوانی یافت می شود؛ در حالی که کتابخانه‌ی وهابی‌ها خالی از کتاب‌های شیعی است.

برچسب ها :
captcha