توجه به امر به معروف و نهى از منکر در جامعه ضروری است

توجه به امر به معروف و نهى از منکر در جامعه ضروری است


آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به ضرورت توجه به امر به معروف و نهى از منکر در جامعه فرمود: این اصل مهم قانون اساسى یعنى امر به معروف و نهى از منکر باید قوى تر اجرا شود در حالى که بعد از گذشت سى سال از انقلاب هنوز به درستى اجرا نشده است و اگر این اصل در جامعه اجرا نشود فساد در سطح جامعه بیشتر مى شود.‌

معظم له در ابتداى درس خارج فقه با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگى اسلام در برابر دشمنان بیان داشتند:
در چند روز اخیر حدود 28 میلیون سى دى علیه اسلام در آمریکا منتشر شده است، این کار مطابق قانون جنگل است که بدون هیچ دلیلى به معتقدات گروه عظیمى در جهان این همه توهین مى کنند.
ایشان افزودند: هیچ وقت مانند زمان ما عوامل فساد و اخلاق به این گستردگى نبوده است و باید براى مقابله با آن تقوى و ایمان را در وجود افراد تقویت کرد.
معظم له در ادامه فرمودند: سابقاً با یک منبر مى توانستیم بسیارى از مردم را از گناه حفظ کنیم ولى امروز نمى شود و باید از عوامل دیگر تبلیغى بهره جست و یکى از این موارد ایجاد سرگرمى هاى سالم است.
آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به ضرورت توجه به امر به معروف و نهى از منکر در جامعه فرمود: این اصل مهم قانون اساسى یعنى امر به معروف و نهى از منکر باید قوى تر اجرا شود در حالى که بعد از گذشت سى سال از انقلاب هنوز به درستى اجرا نشده است و اگر این اصل در جامعه اجرا نشود فساد در سطح جامعه بیشتر مى شود.

ایشان با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در افزایش پرونده هاى قضایى در سال جارى تصریح کردند این نتیجه گسترش عوامل فساد و عدم توجه به مسأله امر به معروف و نهى از منکر است. برخى از روشنفکران مى گویند که در دنیاى
امروز نباید به کسى کار داشته باشیم، در حالى که این تفکر سبب ترویج فساد و گسترش گناه مى شود.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه با انتقاد از عدم اجرایى شدن آیین نامه شوراى نگهبان نسبت به بعضى بانکها فرمودند: برخى بانک ها به آیین نامه هاى قانونى و شرعى عمل نمى کنند و فاکتورهاى قلابى را مى پذیرند
در صورتى که این کار ربا است. همچنین مؤسساتى به نام هاى مقدّس امامان اهل بیت(علیهم السلام) تأسیس شده و به نام کارمزد ربا مى گیرند.

برچسب ها :
captcha