پیام معظم له به مناسبت مراسم آغاز ساختمان حوزه علمیه شهرستان زهک

پیام معظم له به مناسبت مراسم آغاز ساختمان حوزه علمیه شهرستان زهک


یکى از افتخارات ما مسلمانان این است که دین و آئین ما با طرفدارى از علم و دانش عجین شده است.‌

نخستین آیاتى که بر پیامبر اعظم نازل شد سخن از علم و دانش، خواندن و نوشتن دارد (اقْرَأْ بِسْمِ رَبِّکَ الَّذِى خَلَقَ * خَلَقَ الاِْنسَانَ مِنْ عَلَق * اقْرَأْ وَرَبُّکَ الاَْکْرَمُ * الَّذِى عَلَّمَ بِالْقَلَمِ * عَلَّمَ الاِْنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ).
قرآن کریم هدف بعثت پیغمبر اکرم را تعلیم علم و آموختن حکمت شمرده و مى فرماید: (هُوَ الَّذِى بَعَثَ فِى الاُْمِّیِّینَ رَسُولا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ)
در جاى دیگر درجات عالى را ویژه دانشمندان و فرهیختگان ذکر کرده و مى فرماید: (یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَات).
روایات اسلامى مرکب نوک قلم هاى دانشمندان را برتر از خون شهیدان شمرده و نغمه مداد العلماء افضل من دماء الشهداء را سر داده است.
بنابراین بر همه ما مسلمانان لازم است که هر چه بیشتر در طریق آموختن علم و دانش تلاش کنیم و فرزندان خود را نیز به این امر مهم تشویق و ترغیب نماییم.
به همین دلیل خدا را شکر مى گوییم که امروز در اینجا اجتماع کرده اید تا شالوده بناى باشکوهى براى حوزه علمیه این منطقه را بگذارید و حوزه علمیه شهرستان زهک را آغاز کنید و إن شاءالله در آینده دانشمندان بزرگى از آن برخیزند که مایه سربلندى و سعادت منطقه شود.
اینجانب هر چند توفیق شرکت در جمع شما را ندارم ولى قلبم با شماست. صمیمانه به شما تبریک مى گویم و از همه دست اندرکاران که این زمین را براى تأسیس حوزه علمیه فراهم کردند، تشکر مى کنم و به همه شما از صمیم دل دعا مى کنم که در پناه لطف خداوند و عنایات امام زمان (ارواحنا فداه) عزیز و سالم و سربلند و موفق باشید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :
captcha