حل مشکلات کشور نیاز به عزم ملی دارد

حل مشکلات کشور نیاز به عزم ملی دارد


حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی)، در خطبه های نماز عید فطر در مدرسه امام امیر المؤمنین (علیه السلام) با بیان اینکه امروز سه مشکل اساسی: تورم اقتصادی، مفاسد اخلاقی و تهدید های خارجی ، کشور را تهدید می کند، فرمودند: راه حل این مشکلات را در سه اصل اتحاد به جای تفرقه، مشورت به جای تکروی و عمل به جای حرف می توان جویا شد‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی)، در خطبه های نماز عید فطر در مدرسه امام امیر المؤمنین (علیه السلام) با بیان اینکه امروز سه مشکل اساسی: تورم اقتصادی، مفاسد اخلاقی و تهدید های خارجی ، کشور را تهدید می کند، فرمودند: راه حل این مشکلات را در سه اصل اتحاد به جای تفرقه، مشورت به جای تکروی و عمل به جای حرف می توان جویا شد.

ایشان یاد آور شدند: متأسفانه برخی از مشکلات و مفاسد اخلاقی در اثر گسترش ماهواره ها و سایتهای فاسد اینترنتی هر روز رو به افزایش است و در گوشه و کنار آثار آن را می بینیم که برخی از جوانان را به کام خود فرو برده است و این خطر بزرگی است چرا که تاریخ نشان می دهد تمدن هائی که افول کرده اند گرفتار مفاسد اجتماعی و اخلاقی شده بودند.

جوانان ما باید خود را به سلاح تقوی مجهز کنند؛ تقوی قدرتی به انسان می دهد که می تواند همچون کوه در برابر طوفانهای مفاسد و شهوات مقاومت کند و آنها را طرد نماید بدون اینکه کوچکترین لرزه ای بر پیکره او وارد شود.

معظم له در ادامه تقوای سیاسی، اخلاقی، مدیریتی و اجتماعی را بسیار مهم خوانده و افزودند: مردم باید تقوای الهی داشته باشند و در بازار مسلمین این تقوا باید خود نمائی کند که متأسفانه مشکل ربا خواری و تقلب در کسب و کار در بعضی بازارها و مشکل رشوه خواری و حاکمیت روابط بر ضوابط در بعضی ادارات بسیار دردناک است.

 آیة الله العظمی مکارم شیرازی در ضمن تبیین راه حل ها فرمودند: یکی از راه حل های مشکلات مشورت است زیرا حل نا رسائی های اجتماعی با فکر فردی محال است، باید فکر جمعی و مشورت حقیقی باشد، نه تک روی و تصمیم فردی. مشکلات اقتصادی بسیار پیچیده است و جز با تدبر و مشورت کامل حل نخواهد شد.

 عامل دیگر مؤثر در حل مشکلات جامعه، اتحاد و عزم عمومی است و این اتحاد باید اتحاد قلوب باشد نه اتحاد زبانها، باید بدانیم که هر جامعه ای به اختلاف جناحها دامن بزند مطابق تصریح قرآن عاقل نیست، عقل حکم می کند که در برابر تهدید ها باید دست به دست هم داد و قلب ها را یکی کرد.

 عامل سوم این که باید به جای سخن گفتن از مشکلات عمل کنیم سخنرانی و آمار دادن نمی تواند مشکلات را حل کند عمل خالص و مخلصانه برطرف کننده مشکلات است اگر بعضی کشورهای خارجی بازار دنیا را تسخیر کرده اند به خاطر این است که به جای سخن عمل می کنند

برچسب ها :
captcha