شرط قبولى روزه ماه مبارک رمضان، پرداخت زکات فطره است

شرط قبولى روزه ماه مبارک رمضان، پرداخت زکات فطره است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود در شبستان امام خمینى(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع روزه داران با اشاره به شرایط زکات فطره فرمودند: زکات فطره بدهد شخص و کسانى که نان خور او محسوب مى شوند، واجب مى شود ولى مهمان یک شب، نان خور محسوب نمى شود.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی،ایشان افزودند: کارگران و کارکنانى که در محل کار غذا مى خورند نیز نان خور کارفرما به شمار نمى آیند، بلکه مزدبگیر او هستند، همچنین فرزند شیرخوار نیز زکات فطره دارد، ولى فرزندى که در شکم مادر است، زکات فطره ندارد.

معظم له با بیان اینکه زکات فطره باید قبل از نماز عید فطر پرداخت شود یا کنار گذاشته شود، فرمودند: تا زمانى که نیازمندى در شهر فرد زکات دهنده وجود دارد، نمى توان آن را به شهر دیگرى پرداخت کرد.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى به میزان فطریه اشاره کرده و افزودند: براى هر نفر به اندازه سه کیلو از غذاى اصلى که با قیمت گندم حداقل 1200 تومان و با قیمت برنج حداقل 7000 تومان است، باید پرداخت شود.

ایشان تصریح کردند: زکات فطره را براى ساخت و تعمیر مساجد و حسینیه ها نمى توان استفاده کرد و باید به نیازمندان پرداخت شود.

معظم له همچنین در ادامه سخنان خود پیرامون زندگانى حضرت ابراهیم(علیه السلام) بیان داشتند: وقتى خداوند حضرت ابراهیم را آزمود و او از آن امتحانات به خوبى بیرون آمد، بزرگترین پاداش که مقام امامت است، را به او عنایت کرد.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى افزودند: خداوند پنج مقام عبودیت، نبوت، رسالت، خلیل الهى، و امامت را به حضرت ابراهیم عطا کرد که بالاترین افتخار حضرت ابراهیم امامت بود.

معظم له با اشاره به مفهوم امامت به بیان دیدگاه هاى مختلف پیرامون آن پرداخته و افزودند: باید در تبیین مفهوم امامت تعصبات را کنار گذاشت و در این زمینه تنها پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بهترین تفسیر را ارائه کرده اند.

برچسب ها :
captcha