مدیریت ثروت، عامل پیشرفت کشور است

مدیریت ثروت، عامل پیشرفت کشور است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود در شبستان امام خمینى(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع روزه داران، به ثروت ارزشى و ضد ارزشى اشاره کرده و فرمودند: ثروت اگر داراى پنج شرط اساسى باشد، ارزشى و در غیر این صورت، ضدارزشى خواهد بود.‌

ایشان افزودند: ثروتى که از راه مشروع بدست آید و آن ثروت از کشور خارج نشود و در مسیر اشتغال زائى و کار صرف گردد و مالیات شرعى آن پرداخت شود، و تولید کننده، ثروت را براى تجملات خود بکار نبندد، آن ثروت ارزشى خواهد بود، بنابر این مردم ما باید بدانند در برابر چه ثروتهایى باید حساسیت داشته باشند و در برابر چه ثروتى حساسیت نداشته باشند.
معظم له با اشاره به مهم دانستن مدیریت در ثروت تصریح کردند: برخى در مدیریت ثروت توانمند هستند و کسى نمى تواند به دلیل مدیریت درست آنها مانع ثروت شود، اگر در مسائل اقتصادى مدیریت درست اعمال شود، در پیشرفت و شکوفایى مؤثر خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى افزودند: ثروت نباید از راه رباخوارى، احتکار، امتیازهاى نامشروع و ارتباط داشتن با بعضى سازمان هاى اطلاعاتى در جهت سوء استفاده ها باشد; زیرا این ثروت نامشروع خواهد بود.
ایشان اظهار داشتند: افراد ثروتمند نباید در پى کسب درآمد و اندوختن مال و توشه خود در بانک هاى خارجى باشند; و اگر افراد، ثروت خود را درست مدیریت کنند به جایى لطمه نمى خورد و ثروتشان سبب پیشرفت کشور مى شود.
معظم له یادآور شدند: ثروت حضرت خدیجه و حضرت ابراهیم(علیهما السلام) از راه مشروع بود و آن را در راه نجات انسان ها مصرف مى کردند، افراد ثروتمند باید ثروت خود را مانند آنها در راه پیشرفت جامعه مصرف کنند.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در بخش دیگرى از سخنان خود به اهمیت مهمان دارى اشاره کرده و فرمودند: مهمان فرستاده خدا است باید از مهمان به خوبى پذیرایى کرد و مراقب رعایت آداب و عواطف مهماندارى بود.
ایشان با بیان اینکه برخى در مهمانى ها، سفره هاى رنگین پهن مى کنند، فرمودند: نباید در مهمان دارى خود را به سختى انداخت و سفره هاى رنگین پهن کرد، باید از تجمل گرایى و سخت گیرى در مهمانى ها جلوگیرى کرد که هم براى میهمان آزاردهنده است و هم براى میزبان.
معظم له خاطرنشان کردند: ساده زیستى اسباب آرامش و راحتى همه مردم را در جامعه فراهم مى کند و باید بر اساس همین ساده زیستى و آرامش عمل کرد.

برچسب ها :
captcha