فضایل على(علیه السلام) شرق و غرب را گرفته است

فضایل على(علیه السلام) شرق و غرب را گرفته است


دشمنان على(علیه السلام) به دنبال محو نام او بودند ولى فضایل او شرق و غرب را فرا گرفت، زیرا خواست خداوند بود که نام امیرمؤمنان على(علیه السلام)، در جهان همیشه زنده باشد.‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود در شبستان امام خمینى(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع روزه داران با اشاره به شهادت امیرالمؤمنین(علیه السلام)فرمودند: دشمنان على(علیه السلام) به دنبال محو نام او بودند ولى فضایل او شرق و غرب را فرا گرفت، زیرا خواست خداوند بود که نام امیرمؤمنان على(علیه السلام)، در جهان همیشه زنده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، ایشان با اشاره به توهین ها علیه حضرت على(علیه السلام) ابراز داشتند: در زمان معاویه کسى جرأت گذاشتن نام على براى فرزند خود نداشت و کسى نمى توانست فضایل و مناقب مولاى متقیان را بیان کند، اما اکنون به خواست الهى نام امیرالمؤمنین(علیه السلام) در جهان مى درخشد.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با توجه به اهانت ها و تلاش دشمنان براى محو نام امام على(علیه السلام)اظهار داشتند: بنى امیّه به جهت حسادت، هفتاد سال بر منبرها به لعن امیرالمؤمنین(علیه السلام)پرداختند، ولى موفق به محو نام او نشدند.

معظم له خاطرنشان کردند: هم اینک شرق و غرب به دنبال فضایل و مناقب على(علیه السلام) هستند و این براى عزتى است که خداوند به مولاى متقیان عطا کرده است، حتى مسیحیان از فضایل امیرالمؤمنین(علیه السلام)سخن مى گویند و کتاب معروف جرج جرداق نمونه اى از آن است.

ایشان با اشاره به شب هاى آخر ماه رمضان بیان داشتند: امیدواریم همه مسلمانان از این شب ها بهره گیرند و براى برطرف شدن خشکسالى، تورم، تهدیدها و مشکلات جوانان دعا کنند.

برچسب ها :
captcha