استقامت شرط رسیدن به مقامات معنوى و مادى است

استقامت شرط رسیدن به مقامات معنوى و مادى است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود در شبستان امام خمینى(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع روزه داران، به درس گیرى از پیام هاى داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) اشاره کرده و فرمودند: باید مقاومت، شجاعت و توکل را از ابراهیم خلیل آموخت، زیرا افراد سست و بى اراده هرگز به جایى نخواهند رسید.‌

معظم له با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن، اظهار داشتند: ابراهیم(علیه السلام) پس از شکستن بت ها در دادگاه محاکمه شد، ولى با توجه به استدلال هاى منطقى و قوى اش در محکمه، خود قاضى شد و بت پرستان را محکوم کرد! آنها که در برابر سخنان ابراهیم(علیه السلام) دلیل قانع کننده اى نداشتند، وقتى به وجدان خود مراجعه کردند، حقیقت را در سخنان ابراهیم دیدند; اما پس از مدت اندکى وجدان آنها خاموش شده و دوباره به سر و صدا و شعارهاى بى منطق دست زدند.
ایشان با اشاره به شعارهاى بى منطق بت پرستان علیه ابراهیم(علیه السلام)، اظهار داشتند: نباید در برابر شعار مخالفان سکوت کرد، بلکه مسلمانان باید در مقابل کارهاى ضد فرهنگى و فساد دشمنان، پاسخ قانع کننده اى دهند و صحنه را خالى نکنند.
معظم له با اشاره به ساخت فیلم ضد قرآنى فتنه فرمودند: دانمارک با ساخت این فیلم درصدد جلوه دادن خشونت از چهره اسلام بود; ولى خوشبختانه عدّه اى از جوانان کشورمان با ساخت فیلمى بر ضد آن پاسخ آنها را دادند و ثابت کردند اسلام دین رحمت است.
ایشان در پایان با اشاره به دخالت هاى مسیحیت در خصوص ساخت فیلم فتنه فرمودند: مسیحیت، خود به خشونت متهم است و به خوبى مى توان آثار این خشونت را در عراق، فلسطین و پاکستان و از آن مهمتر در جنگهاى ویرانگر جهانى مشاهده کرد.

برچسب ها :
captcha