توصیه هاى اخلاقى به روزه داران

توصیه هاى اخلاقى به روزه داران


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان به بیان توصیه هاى اخلاقى خطاب به روزه داران در حرم مطهر حضرت معصومه(علیها السلام) پرداختند.‌

ایشان در جمع روزه داران در حرم حضرت معصومه(علیها السلام) فرمودند: متأسفانه بسیارى از بى توفیقى ها در کسب درجات معنوى، به اعمال و رفتار انسان باز مى گردد.
ایشان با اشاره به آیه اى از قرآن با این بیان که خداوند هر کسى را بخواهد هدایت و یا گمراه مى کند، افزودند: خداوند قوى و حکیم است و هر کارى را که انجام مى دهد از روى حکمت است و معناى آیه این است که اگر انسان اصرار بر گناه کند، خداوند از وى سلب توفیق مى کند.
ایشان آلودگى به گناه، نپرداختن زکات اموال و رشوه خوارى را از ریشه هاى سلب توفیق خوانده و اظهار داشتند: نخستین گام براى تعالى و رسیدن به عنایات خداوند توفیق الهى است و اگر انسان در این راستا از گناه پرهیز نکند، خداوند توفیقات را از او مى گیرد.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با بیان این که بسیارى از کارمندان افراد مؤمن هستند، تصریح کردند: متأسفانه عده اى در ادارات به رشوه خوارى مى پردازند و کار مردم را تنها از این راه، حل مى کنند واز این طریق مال حرام را در زندگى خود وارد مى کنند و با این اموال حرام، فرزندانشان به فساد کشیده مى شوند.
معظم له در بخش دیگرى از فرمایشات خویش تأکید کردند: آنهایى که زکات گوسفندان، گندم و اموالشان را نمى پردازند، چگونه انتظار دارند حوائجشان برآورده شود.

برچسب ها :
captcha