نباید در برابر تهدیدات دشمنان ترسید

نباید در برابر تهدیدات دشمنان ترسید


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود در شبستان امام خمینى(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع روزه داران، با تسلیت روز رحلت حضرت خدیجه(س) فرمودند: بانوان باید حضرت خدیجه(س) را الگوى زندگى خود قرار دهند‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، ایشان در بخش دیگرى از سخنان خود با تفسیر بخشى از آیات سوره مریم، به شجاعت و دلیرى حضرت ابراهیم خلیل(علیه السلام) اشاره کرده و افزودند: آن پیامبر الهى با اینکه از سوى بسیارى از بت پرستان تهدید مى شد، ولى هرگز در برابرشان ترسى به خود راه نداد.

معظم له در ادامه با اشاره به اینکه تهدید، همواره کار انسان هاى بى منطق است و نباید بر اساس آموزه هاى دینى از تهدید دشمن ترسید، تأکید کردند: بت پرستان مى خواستند با تهدید حضرت ابراهیم(علیه السلام)، مردم را از دین الهى باز دارند، ولى ایشان در برابر آنها ایستادگى کرد و با اینکه به سنگ سار تهدید شده بود، ولى این تهدیدها در اهداف و برنامه هاى وى خللى ایجاد نکرد.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در برداشتى از سوره مریم به پیام مقاومت حضرت ابراهیم در برابر بت پرستان اشاره کرده و افزودند: عصبانى نشدن در برابر افراد لجوج، نترسیدن از تهدیدها و پاسخ بدى را خوبى دادن از پیام هاى اصلى این مقاومت است.

معظم له در بخشى از سخنان خود به داستان سعه صدر مالک اشتر اشاره کرده و اظهار داشتند: ما شیعیان على(علیه السلام) باید از مالک اشتر الگو بگیریم که به تمام بدى هاى که به وى شد با خوبى پاسخ گفت. اگر مردم به اعمال بد دیگران، پاسخ خوبى دهند، بسیارى از پرونده هاى قضایى کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :
captcha