به مردم هشدار مى دهم که در دام خرافه پرستان نیفتند

به مردم هشدار مى دهم که در دام خرافه پرستان نیفتند


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در بیاناتی انتقادى نسبت به رواج خرافه پرستى در کشور هشدار داد و از مردم خواست براى برآورده شدن حاجات خود به مبانى اسلامى و قرآنى چنگ بزنند‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود در شبستان امام خمینى(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع روزه داران، فرمودند: متأسفانه از برخى گوشه و کنار کشور شنیده مى شود که گروهى به جاى توسل به انبیاى الهى و مبانى دینى به خرافه پرستى روى آورده اند.

معظم له نادانى، فرصت طلبى افراد سودجو و بیگانگان را سرچشمه اصلى خرافه پرستى در کشور دانسته و اظهار داشتند: باید به مردم هشدار داد که در دام خرافه پرستان نیفتند و بدانند که در این میان افرادى سودجو و فرصت طلب با هدایت دشمنان در کشور به دنبال ترویج افکار خرافى هستند.

ایشان تصریح کردند: بیگانگان با ترویج افکار خرافه پرستى مى خواهند مسائل غیر دینى را دینى جلوه دهند و جوانان را از مسائل دینى دور کنند.

ایشان با بیان اینکه عزادارى سیدالشهدا بسیار با ارزش و گرانبهاست، تأکید کردند: بسیارى از حل مشکلات در عزادارى سرور شهیدان است و برخى مى خواهند با جلوه نادرست از این عزادارى ها مردم را از اصل اسلام دور کنند در حالى که دعاهاى توسل، نماز شب و اقامه نماز امام زمان(علیه السلام) و به خصوص توسل به قرآن مجید از بهترین روش ها براى حل مشکلات به شمار مى رود.

معظم له ادامه دادند: مردم بدانند وسیله براى توسل فراوان است، به سراغ خرافه پرستان، ستاره شناسان، کف بین ها و بخت بازکن ها نروند.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شرازى با اشاره به ساخت فیلم ضد قرآنى فتنه فرمودند: من این فیلم را دیده ام که در بخشى از آن کارهاى القاعده، طالبان و در بخش دیگرى قمه زنى آمده است، تا اسلام را دین خشونت معرفى کند.

ایشان تأکید کردند: القاعده افرادى بى سواد و منحرف هستند و طالبان نیز برادر آنها هستند و هیچ یک از اعمال آنها از باورها و عقاید مسلمانان شمرده نمى شود و اکثریت قاطع مسلمین مخالف آنها مى باشند و این بیگانگان هستند که با ساخت این گونه فیلم ها به دنبال منحرف کردن افکار جهانیان از اسلام ناب مى گردند.

برچسب ها :
captcha