ایشان فرمودند: ولى در زمان کنونى صرفاً تکیه بر استعداد ذاتى افراد براى موفقیت در عرصه خطابه کافى نیست بلکه باید در این راستا برنامه ریزى هاى دقیق و نیازسنجى ها انجام شود و با شناسایى افراد موفق، دوره هاى آموزشى فن خطابه براى آنان برگزار شود، تا ناظر پیشرفت هاى مهمى باشیم.
معظم له توجه به مکان جغرافیایى و شرایط فرهنگى شهرها را نیز در امر تبلیغ مهم و مؤثر دانسته و یادآور شدند: در برخى شهرها وهابیت نفوذ دارد و در برخى دیگر فرقه هاى ضاله و مادى گرایان هنوز به فعالیت خود ادامه مى دهند. بنابراین مى طلبد که با توجه به نیازها و شرایط این محل ها، خطبا و مبلغینى اعزام شوند که در این راستا آموزش دیده باشند و با آگاهى از نیازهاى آن محیط، فعالیت خود را انجام دهند.
آیت الله العظمى مکارم شیرازى عرصه تبلیغات را گسترده دانسته و تصریح کردند: در امر تبلیغ باید به نیاز مخاطبان هم توجه ویژه اى شود و گروهى ورزیده آموزش ببینند که با زبان و ادبیات اقشار مختلف مانند دانشجویان، دانش آموزان، افراد نظامى و انتظامى آشنا باشند تا بتوانند به موفقیت برسند.
ایشان از دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات اسلامى و بخش تخصصى تبلیغات حوزه علمیه خواست تا با همکارى یکدیگر در رابطه با آموزش و پرورش خطبا و مبلغین موفق برنامه ریزى منسجمى داشته باشند.