بیانات معظم له در دیدار با مسؤولین فرهنگى زندان هاى کشور

بیانات معظم له در دیدار با مسؤولین فرهنگى زندان هاى کشور


جامعه ایده آل جامعه اى است که متخلّفى در آن نباشد و زندانى هم وجود نداشته باشد آیت الله العظمى مکارم شیرازى در این دیدار، با حساس شمردن وظیفه مسؤولین فرهنگى زندانها فرمودند: شما همانند طبیبانى هستند که بیماران حاد را باید درمان کنند و وظیفه شما این است که زندانیانى که بیماران اجتماعى محسوب مى شوند را اصلاح کنید و قطعاً این کار آسانى نیست و مشکلاتى هم دارد‌  ‌

ایشان افزودند: جامعه اى ایده آل است که متخلفى در آن نباشد و زندانى هم وجود نداشته باشد.
معظم له در ادامه فرمودند: هر چه زندان و زندانیان محدودتر باشند، آن جامعه، جامعه سالم ترى خواهد بود.

ایشان در ادامه به جلوگیرى از افزایش تخلفات در جامعه اشاره نموده و فرمودند: نیروى انتظامى سهم بسزایى در کاهش تخلفات در جامعه دارند، همچنین دستگاه هاى قضایى باید سعى کنند که مجموعه زندانیان کمتر شود و مسؤولین فرهنگى زندان ها هم باید با برنامه ریزى صحیح، کارى کنند که زندانیان آزاد شده، دیگر زندانى نشوند.

آیت الله العظمی مکارم تأکید کردند: زندانیان به عنوان یک بیمار اجتماعى باید مورد معالجه اخلاقى قرار گیرند.
ایشان زندان را یکى از مکان هایى بر شمرد که مى تواند فساد زا و یا آموزشگاهى انسان ساز باشد. زندان باید یک دانشگاه براى زندانیان باشد که مجرم بعد از آزاد شدن تبدیل به یک فرد محترم شود.
این مرجع تقلید به مسؤولین فرهنگى زندان ها تأکید نمودند که باید با یک برنامه ریزى دقیق و حساب شده مجرمان را به سوى یک سیر تکاملى شخصیتى هدایت کرده و از آنها اشخاصى سالم به جامعه تحویل دهند و اینگونه افراد در مدتى که داخل زندان هستند گوش شنوا براى شنیدن حرف حق بیشتر پیدا مى کنند.
ایشان در پایان فرمودند: باید زندانیان را امیدوار به آینده کرد و با مسائل اخلاقى و اعتقادى آشنا سازند، تا تخلیه افکار شوند.

برچسب ها :
captcha