ائمه جماعات باید جاذبه بیشتری برای جذب جوانان و دور افتادگان مساجد داشته باشند

ائمه جماعات باید جاذبه بیشتری برای جذب جوانان و دور افتادگان مساجد داشته باشند


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی روز پنج‌شنبه در دیدار اعضای اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: ائمه جماعت باید برای جذب جوانان و دور افتادگان از مساجد جاذبه‌ داشته باشند.‌

معظم له روز پنج‌شنبه، 31 خردادماه در دیدار با اعضای اداره کل تبلیغات اسلامی گفتند: دو گروه در جامعه فعالیت‌های انحرافی دارند، نخست افرادی که دارای انحراف فکری و سلیقه‌ای و مخالف مبانی دینی هستند و با چاپ کتاب‌های خود، کج‌اندیشی را تبلیغ می‌کنند و گروه دیگر افرادی‌اند که اعتقادی به اسلام ندارند و در پوشش قرآن بر ضد قرآن کار می‌کنند.

ایشان تصریح کردند: باید در برخورد با افرادی که با نام قاری قرآن و یا مداح در صحنه‌های مختلف جامعه حضور پیدا می‌کنند، دقت بیشتری داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: نباید از فراوانی خطیب و مداح در جامعه خوش‌بین باشیم، بلکه باید با این افراد با دقت و شناخت بیشتری برخورد کنیم.

معظم له اضافه کردند:‌ قرآن نسخه عالی هدایت و حلقه اتحاد همه مسلمانان است، از این رو باید به خوبی حفظ و معانی آن فهمیده و به آن عمل شود.

ایشان در ادامه گفتند: ‌ ائمه جماعت انسان‌های نیکوکاری هستند، ولی باید جاذبه بیشتری برای جذب جوانان و دور افتادگان مساجد داشته باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین از چگونگی چاپ و تفسیر قرآن کریم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کردند و گفتند: در چاپ و انتشار این کتاب الاهی باید دقت کرد تا اشتباهی صورت نگیرد.

برچسب ها :
captcha